Josep Oliu ha lliurat el XVI Premi Fundació Banc Sabadell a la Investigació Econòmica

El president de Banc Sabadell, Josep Oliu, ha lliurat el XVI Premi Fundació Banc Sabadell a la Investigació Econòmica a la Dr. Mar Reguant per la seva trajectòria d’investigació en el camp de l’economia de l’energía i del medi ambient.

L’acte de lliurament, que ha tingut lloc a la seu central de SabadellHerrero a Oviedo, ha comptat amb la presentcia de professionals del sector econòmic així com representants polítics com per exemple el president del Principat d’Astúries, Javier Fernández.

El premi, dotat amb 30.000 euros, té com a objectiu reconèixer la trajectòria de joves investigadors en el camp del coneixement econòmic, empresarial jurídic i social.

Més sobre la premiada

Mar Reguant és llicenciada en Economia per la Universitat Autònoma de Barcelona i doctora en Economia pel MIT (Massachusetts Institute of Technology) i ha estat professora a la Universitat de Stanford. Actualment és professora de la Northwestern University en Evanston, Illinois.

Ha estudiat des d’una perspectiva teòrica i empírica el funcionament de les subhastes als mercats elèctrics, en els quals les diferents empreses ofereixen la seva capacitat disponible a diferents preus. A més, ha contribuït a l’estudi d’aquests mercats introduint en l’anàlisi aspectes clau com els diferents costos de temps derivats de l’encès i engegada de les centrals.

També ha desenvolupat una fructífera línia d’investigació en economia mediambiental. En particular, ha estudiat els mercats d’emissions de diòxid de carboni, comparant diferents mecanismes per reduir la contaminació. La seva recerca mostra que les polítiques de competència augmenten l’eficiència de les polítiques mediambientals.