“Imagine Express m’ha deixat una petjada Dreamer en el meu ADN”

Coneix als tres dreamers de la Fundació que es van pujar al tren del talent, l’Imagine Express 2017, el passat 24 de febrer. Hem parlat amb ells perquè ens expliquin què els ha aportat el seu pas pel programa i com afronten aquesta nova etapa. Ells són: Liseth Monticone, va participar amb el repte ‘Btrust’: servei d’identificació forta, segura i única de la teva identitat digital verificada per una entitat tercera de confiança; Óscar Rovira, creador de ‘Mealing’, una plataforma que recupera la teva informació digital en xarxes socials junt algorismes d’aprenentatge de màquines sobre els teus gustos culinaris per portar on estiguis el menjar que t’agrada i necessites; i Héctor Alemany, impulsa ‘Weevo’, plataforma de compravenda de factures usant tecnologia blockchain.

Liseth Monticone, Óscar Rovira y Héctor Alemany. Dreamers de la Fundación Banco Sabadell en Imagine Express 2017.

En una paraula: definiu el vostre pas per Imagine Express 2017…

Liseth: intensitat,

Óscar: aprendre.

Héctor: increïble.

Què és el que més us ha aportat Imagine?

Liseth: treball en equip, passió i coneixements nous.

Óscar: motivació per seguir lluitant per canviar allò que crec que va malament.

Héctor: un canvi de mentalitat, una millora, un avanç.

Amb quins moments us quedeu?

Liseth: amb els 5000 minuts, però amb les persones que vaig poder conèixer i el que m’han aportat personalment i professionalment.

Óscar: em quedo amb un moment màgic en el qual estàvem el meu equip i jo al tren de camí a Paris (divendres) i jo estava bastant de baixó perquè havia passat tot un dia sencer i àdhuc la idea no tenia cos suficient per poder prototipar. Llavors, vaig decidir anar-me a passejar pel tren amb la meva música clàssica per intentar buidar-me i aclarir conceptes i, al cap de 20 minuts torno al vagó on estàvem treballant i em trobo a tot l’equip de Pipedoctor “brainstormeando” amb el meu equip ajudant-nos a simplificar la idea i centrar-se en la “big picture” del que anava a ser Mealing. Va ser en aquell mateix instant, quan em vaig adonar, que el viatge passava de ser 12 equips a un sol equip.

Héctor: impressionant el diumenge, després d’haver presentat el pitch en el London Eye després d’haver dormit dues hores i mitjana, moment d’alliberament de tota la tensió acumulada després de dos dies fent l’increïble per arribar preparats. També se m’ha quedat gravat quan van anunciar els equips. M’acordo la sensació de que no els coneixia de gens, i l’endemà passat ja érem com una família.

“Seguiré somiant i fent, que és el més difícil…”
Què us agradaria aconseguir després del vostre pas per Imagine?
Liseth: convertir a més persones en Dreamers, aplicar això a la meva vida.

Óscar: ara més que mai em centro en projectes que requereixin pocs recursos per poder prototipar ràpid i fallar ràpid i barat. Així que el meu repte seria aconseguir un sistema d’alimentació sostenible. No hi ha forma de continuar alimentant-nos com l’estem fent actualment si volem alimentar en 2100 a 11 mil milions de persones.

Héctor: m’encantaria que el projecte que hem incubat es dugui a terme a més de ser seguir dedicant-me a l’empresa, innovar i donar-li tornades a com podem satisfer millor al nostre client.

Seguireu somiant?

Liseth: sempre i com fins ara.

Óscar: per descomptat! Somiant i fent (que és el més difícil).

Héctor: Imagine Express m’ha deixat una petjada Dreamer en el meu ADN. Ser Dreamer és una actitud que vaig a conservar tota la meva vida. Xavier Verdaguer sempre diu una frase que se m’ha quedat gravada: “Everything you can imagine is real” Pablo Picasso.
Com valoreu que entitats com la Fundació Banc Sabadell recolzi el talent i la creativitat?

Liseth: per mi és fonamental que existeixin entitats com la Fundació Banc Sabadell, perquè és l’eina amb la qual molts somiadors han pogut mostrar el que són. I també donar valor a aquestes entitats… perquè al final darrere de tot hi ha persones!

Óscar: em sembla molt necessari i vital per donar veu als més inquiets. Motiva a continuar i això és molt bo.

Héctor: pensar a viatjar Barcelona-París-Londres amb tren desenvolupant una nova idea de negoci disruptiva, és inimaginable i impossible sense somiadors com aquestes fundacions, que són els que més risc assumeixen per donar-nos aquesta oportunitat. Una sort haver comptat amb la confiança de la Fundació Banc Sabadell i de EDEM Escola d’Empresaris.
Què és per a vosaltres el talent?
 Liseth: l’actitud enfront dels problemes, però també enfront de buscar les oportunitats. Hi ha molta gent talentosa, que té coneixement i ho multiplica amb la seva actitud.

Óscar: una combinació entre genètica (<1%) i esforç (>99%). No serveix de res tenir una bona genètica si un no li posa treball personal, molt treball.

Héctor: són les persones que tenen aquesta gana d’aprendre i millora contínua, de tirar cap a davant, de començar des de 0 fins a a dalt del tot. El millor d’una persona és l’actitud, és el que determina el talent, més que els coneixements que posseeixi.