Fundació Banc Sabadell i Ship2B llancen B-Value, un programa d’innovació per a entitats socials

La Fundació Banc Sabadell juntament amb la Fundació Ship2B llancen B-Value, un programa de transformació per a entitats socials sense ànim de lucre i amb un projecte innovador que vulguin treballar des de zero o replantejar. L’objectiu d’aquesta nova iniciativa és ajudar a les entitats a definir les seves propostes de valor i models de negoci amb impacte social, a comunicar millor i a establir aliances estratègiques amb valor compartit, per aconseguir ser organitzacions socials més innovadores i evolucionar cap a nous models de sostenibilitat. De moment, 121 entitats ja s’han interessat i han començat els tràmits d’inscripció per formar part d’aquesta primera edició.

Els creixents reptes socials i econòmics fan que cada dia sigui més necessari innovar”, assegura Miquel Molins, president de la Fundació Banc Sabadell. Per la seva banda, Josep Santacreu, president de la Fundació Ship2B, destaca que un dels objectius pels quals es crea aquest programa és “per reforçar a les entitats que ja porten recorregut generant impacte social a través d’una metodologia que aporta valor”.

Es tracta d’un programa que pretén, a més, crear aliances en el sector per aconseguir major impacte, segons afirma Sonia Mulero, directora adjunta de la Fundació Banc Sabadell: “Tenim la responsabilitat d’unir entitats per compartir coneixement i treballar per causes comunes. La clau és la ‘coopetencia’, competir cooperant”.

bvalue-ship2b

Etapes de B-Value

El termini per poder inscriure’s finalitzarà el 10 de gener de 2017. Després d’una primera fase online, en la qual participaran totes les entitats presentades, s’escolliran les 10 proposades finalistes que rebran suport per al llançament d’una campanya de crowdfunding a través de la qual difondrà i validarà la seva proposta. Finalment, els projectes es presentaran en un Demo Day al juny de 2017, on la Fundació Banc Sabadell concedirà diferents ajudes econòmiques.

Algunes de les entitats interessades a participar al programa asseguren que “és important generar espais de confiança entre les entitats per poder aconseguir el canvi. És molt més rendible col·laborar que competir”, Teresa Rodríguez, directora de la Fundació Balia; “El món col·laboratiu és un factor clau i ajuda a aconseguir un major impacte, per això, poder treballar amb altres entitats és clau i pot ser transformador”, Juan Kindelan, president de la Fundació Farigola.
Totes elles coincideixen en la importància del paper de la innovació en el sector social. Segons Jordi Pascual, vocal d’innovació de la Taula del Tercer Sector, “B-Value serà clau per millorar la proposta de valor d’entitats socials; i generar aquesta xarxa de treball i incentivar la innovació és necessari”. Des de l’Associació de Fundacions Espanyoles el seu president Javier Nadal assegura que “la innovació és l’ADN de les fundacions, i per això, tenen la virtut de ser laboratoris socials”.