Firma del conveni amb l’Universitat d’Alacant i presentació del Programa Mentoring

Aposta pel talent jove universitari en l’àmbit de la tecnologia a través d’un nou programa impulsat per la Universitat d’Alacant i la Fundació Banc Sabadell. La Universitat d’Alacant i la Fundació Banc Sabadell han signat aquest matí un conveni de col·laboració per la posada en marxa d’un programa de pràctiques en empresa pels matriculats en grau, màster o doctorat en tecnologies de la informació de la UA.

Prèviament a les pràctiques, els estudiants participen en el Programa de Mentorització i Gestió del Talent Universitari que la Fundació i el Centre de Competències Tecnològic d’Alacant del Banc Sabadell coordinen amb la Universitat.

La Universitat d’Alacant i la Fundació Banc Sabadell han signat un acord de col·laboració que impulsa la formació pràctica i el talent jove universitari. Els estudiants de tecnologies de la informació de la Universitat d’Alacant (UA) podran optar a les ajudes que ofereix la Fundació per finançar les seues pràctiques externes després que, aquest dimarts, la rectora de la institució acadèmica, Amparo Navarro i el president de la Fundació Banc Sabadell, Miquel Molins, hagen signat aquest conveni.

L’acord vol facilitar les pràctiques externes de cinc estudiants de la Universitat d’Alacant que estiguen matriculats en un grau, màster oficial o propi, o doctorat de la UA durant el curs acadèmic 2020-21 i relacionat amb les tecnologies de la informació. A més, en el cas del grau, els aspirants hauran d’haver finalitzat un mínim de 120 crèdits del pla d’estudis en el moment de la sol·licitud.

Prèviament a les pràctiques, els estudiants participen en el Programa de Mentorització i Gestió del Talent Universitari que la Fundació i el Centre de Competències Tecnològic d’Alacant (CCTA) del Banc Sabadell coordinen amb la Universitat. A través d’aquest programa, professionals del CCTA acompanyaran a 27 estudiants de la Universitat per dotar-los de les competències i habilitats necessàries per afrontar la seva futura activitat professional. A través de diferents sessions, i durant els mesos d’Octubre i Novembre d’aquest any, els estudiants hauran de resoldre un repte tecnològic proposat per cada mentor i que estarà relacionat amb la seua àrea d’especialització dins de Banc Sabadell. A més, també s’abordarà i es treballarà com a repte addicional, la bretxa de gènere existent actualment en el món de la tecnologia, intentant incrementar la consciència social i donant visibilitat al paper actual de les dones en tecnologia.

Els 27 participants d’aquest programa optaran a les cinc beques acordades en el conveni, desprès d’un procés de selecció coordinat per part d’un comitè constituït per la Universitat d’Alacant, el Centre de Competències Tecnològic d’Alacant i la Fundació Banc Sabadell.

La rectora de la Universitat d’Alacant, Amparo Navarro, ha assenyalat que “les pràctiques externes de l’alumnat són una part fonamental de la seua formació i claus per a millorar l’ocupabilitat i les opcions d’accedir a un lloc de treball”. En aquest sentit, també ha destacat la “col·laboració amb la Fundació Banc de Sabadell a través del centre d’Ocupació de la Universitat d’Alacant i amb convenis com aquest”.

Miquel Molins, president de la Fundació Banc Sabadell, ha posat en valor l’aportació de capital humà de Banc Sabadell en el programa de mentorització i gestió del talent universitari, i el compromís de la Fundació Banc Sabadell amb l’impuls de la capacitació i ocupabilitat del talent jove en col·laboració amb la Universitat d’Alacant, entitat acadèmica referent al territori.

El conveni s’ha signat a la Universitat d’Alacant en un acte en el que han assistit, la rectora de la Universitat i el president de la Fundació Banc Sabadell, acompanyats pel sotsdirector general i director de tecnologia de Banc Sabadell, Carles Abarca; el vicerector de Planificació Econòmica i Estratègica, Àngel Sánchez; la vicerectora d’Estudiants i Ocupabilitat, Rosario Ferrer; el director de Relacions i Projectes Institucionals, Juan Llopis; el degà d’Econòmiques, Raúl Ruiz Callado i el director de l’Escola Politècnica Superior, Virgilio Gilart, de la Universitat d’Alacant; Susana Soler, directora del Centre de Competències Tecnològiques d’Alacant; Sonia Mulero, directora Fundació Banc Sabadell; Federico González, DOR Operacions i Tecnologia; Fernando Canós, sotsdirector general i director territorial est.

A més, en aquest acte també hi han assistit els mentors que participen en el Programa de Mentorització i Gestió del Talent Universitari.