Entrevista: “La finalitat social ha de formar part de l’ADN de les empreses”

La Fundació Impulsa té com a objectiu fomentar que els joves puguin accedir a una formació de qualitat i assumir els seus reptes professionals. Una labor que ha estat reconeguda durant B-Challenge, un programa impulsat per Fundació Banc Sabadell i Fundació Ship2B. El repte d’aquest programa és l’acceleració d’idees per a persones o empreses que vulguin resoldre un repte social o mediambiental a través de solucions innovadores i amb models de negoci autosostenibles.

En aquesta línia, la Fundació Impulsa, que aposta per integrar a joves estudiants que no tenen els recursos necessaris per formar-se, va ser un dels 10 projectes finalistes obtenint el reconeixement especial per part de la Fundació Banc Sabadell al treball que duu a terme a través de diferents iniciatives com el Programa Ajuda Formació Professional (a curt termini), el Programa Pràctiques (a mitjà termini) i el Programa Premsa Empresa (a llarg termini).

fundacion-impulsa-presentacion-ship2b

Hem parlat amb el seu president, Carles Cuyàs per saber més sobre el projecte…

Què suposa per a vosaltres rebre aquest tipus de reconeixement al vostre treball?
Per a la Fundació Impulsa ens omple de satisfacció el fet d’haver estat premiats per Ship2B i Fundació Banc Sabadell, entre 20 projectes socials molt innovadors i interessants. És una oportunitat única per donar-nos a conèixer i poder arribar al màxim de persones perquè s’uneixin a la nostra causa.
Com valoreu que entitats com la Fundació Banc Sabadell premiïn el talent i doni l’oportunitat a projectes innovadors?
Creiem que la finalitat social ha de formar part de l’ADN de les empreses. Valorem de forma molt positiva el fet que fundacions com a Fundació Banc Sabadell estiguin interessades en causes benèfiques premiant el talent i fomentant grans oportunitats a projectes innovadors i incipients.

Quin és el vostre objectiu després de participar en B-Challenge?

El nostre objectiu actual és crear una metodologia detallada i competent que defineixi tot el nostre projecte, a llarg termini és donar a conèixer la Fundació Impulsa i estendre-la a altres territoris de Catalunya arribant involucrar empreses d’altres zones perquè bequin als seus estudiants i, així, poder dotar a major nombre d’estudiants de diferents comunitats.
Què 3 coses destacaríeu del programa?
Companyonia, aprenentatge i oportunitat! Per al nostre equip, participar en el B-Challenge ha significat crear una comunitat al costat dels altres projectes i el propi equip de Ship2B, generant bones sinergies i companyonia entre totes les persones. Participar en aquest projecte ha significat un gran aprenentatge i un replantejament constant del nostre projecte. Han estat uns mesos intensos però plens d’il·lusió i coneixements. Per a nosaltres, aquest programa ha significat una gran oportunitat per aportar valor a la Fundació Impulsa i poder donar-la a conèixer.

fundacion-impulsa-grafico

Explica’ns més detalls sobre el vostre projecte…
La Fundació Impulsa som el pont d’unió entre el talent de la formació professional i les empreses. Per a això, ens posem en contacte amb els centres de secundària del nostre territori i demanem als professors que ens recomanin a tres alumnes amb actitud, aptituds, talent i motivació per cursar els estudis de formació professional mitjançant uns qüestionaris qualitatius. De tots els qüestionaris rebuts realitzem un primer buidatge a través de les aptituds mostrades per l’alumne en aquest document. A continuació, realitzem un segon buidat a partir de rendes socioeconòmiques, com a màxim els nostres becats tenen una renda familiar de 30.000€/anuals. Els alumnes que passen a la següent fase rebran una entrevista personal amb l’equip de la Fundació Impulsa per demostrar les seves aptituds i talent en els estudis triats. Finalment, tenim la selecció d’alumnes que anem a becar l’any en qüestió.
A més, els nostres becats reben el suport d’un mentor durant el transcurs dels seus estudis de Grau Mitjà. El mentor és un professional del sector d’estudis de l’alumne i és la persona que acostarà a l’alumne al món empresarial i laboral; és una persona objectiva que guiarà a l’alumne durant els seus estudis de formació professional. D’altra banda, reben ofertes de pràctiques remunerades en el seu àmbit d’estudis i, en finalitzar el grau mitjà, se li garantirà una oportunitat al món laboral.
Quantes empreses estan actualment recolzant el projecte?
 Actualment estem treballant amb 27 empreses patrocinadores i 9 empreses o entitats col·laboradores. Algunes de les empreses més importants de la zona com Bon Preu, Casa Tarradellas, Divasa-Farmavic, La Fraga o Seidor bequen als nostres alumnes amb els imports abans assenyalats i que ofereixen llocs de pràctiques i oportunitats laborals als nostres becats.