Entrevista ‘Jóvenes con Futuro USA’: “Treballar a Silicon Valley és l’objectiu més ambiciós al que un desenvolupador pot aspirar”

La Fundació Banc Sabadell col·labora al programa de ‘Jóvenes con Futuro’ juntament amb Stepone amb l’objectiu que enginyers espanyols recentment graduats tinguin l’oportunitat de demostrar el seu talent en empreses tecnològiques de primer nivell a Estats Units. Gràcies a aquest programa, aquests joves realitzen pràctiques durant sis mesos. El proper 15 de març s’obre el procés de selecció per a la propera edició.

Hem parlat amb dos dels ‘Jóvenes con Futuro’ queque es troben realitzant pràctiques en l’empresa Entytle, companyia que desenvolupa una plataforma per ajudar a empreses a augmentar els seus ingressos en serveis de post venda, les oficines de la qual estan entre Palo Alto i Mountain View, en Silicon Valley. Ells són Esaú Suárez – 25 anys, canari i enginyer per la Universitat de La Laguna a Tenerife- i Andrés Monge -26 anys, gadità i graduat per la Universitat de Sevilla.

Esaú Suárez (esquerra) i Andrés Monge (dreta) en el hall de les oficines de Entytle en Palo Alto, CA

Tan sols porteu uns mesos i ja heu treballat a diverses àrees de l’empresa… Com veieu que esteu sent valorats pels vostres companys i per l’empresa en general?

Andrés: des del principi ens hem sentit completament integrats amb tots els equips, no només amb el d’enginyeria. Tothom ens ha ajudat molt, tant pel que fa al treball com en el personal. Sempre compten amb la nostra opinió i realment em sento molt valorat pel nostre equip.

Esaú: aquí sentim que les nostres opinions, a pesar que som interns, sempre es prenen en compte. Ara que portem un temps en l’equip, començo a sentir que som una part bastant essencial dins de l’equip d’enginyeria.

L’empresa està en ple cor de Silicon Valley, un lloc on es troben les majors empreses tecnològiques del món com Google o LinkedIn; també startups, inversors i acceleradores reconegudes mundialment. Com esteu vivint l’experiència d’estar completament immersos en aquest ecosistema únic al món tan diferent al que estàveu acostumats a Sevilla o Tenerife?

Andrés: en el poc temps que porto aquí sento que he après moltíssim, noves tecnologies com per exemple React, de la quin no sabia molt abans de venir i ara vaig a anar a un hackathon la setmana que ve. Aquest ecosistema ofereix multitud d’oportunitats per aprendre i desenvolupar noves habilitats i créixer com a enginyer.

Esaú: som molt afortunats per estar on estem, i fer les connexions que estem fent. Hem conegut gent que ve de les majors empreses del món, la qual cosa ens permet també conèixer noves formes i cultures de treball i com es treballa en aquestes empreses. A més de conèixer gent interessant, hi ha sempre molts esdeveniments tecnològics o meetups tant a la Vall com en Sant Francisco i això et permet conèixer a molta gent del sector. Aquí el networking és super important.

Què diríeu que és el millor d’aquesta experiència? Què els diríeu a altres joves enginyers com vosaltres que somien amb anar al famós “Valle del Silicio”?

Andrés: és molt dur deixar-ho tot i venir-te a l’altre costat del món a treballar, però alhora és una experiència increïble. Aprens moltíssim de molts aspectes de la vida, i si saps prendre bé les oportunitats que et brinda, pots treure-li tot el partit. Jo els diria que no s’espantessin de tot el que es parla d’aquest ecosistema. És increïble, i és brutal com les empreses estan en cerca contínua d’enginyers. Si tens l’habilitat d’adaptar-te ràpid a l’entorn, tens moltes possibilitats de treballar en qualsevol startup d’aquí. Els enginyers estan súper ben valorats i les empreses saben que aquests són essencials. Si ets bo i t’apassiona aquest món, intenta-ho.

Esaú: treballar en Silicon Valley és l’objectiu més ambiciós al que un desenvolupador pot aspirar. Només el fet de poder treballar aquí és ja suficientment gratificant; m’està permetent aprendre moltíssim i donar-li una empenta a la meva carrera professional en molt poc temps.