El Dr. Eduardo Morales guanya el XIX Premi Fundació Banc Sabadell a la Investigació Econòmica

• El Dr. Eduardo Morales ha estat premiat pel seu treball d’investigació sobre les decisions estratègiques de les empreses i com contribueixen al seu comportament exportador i a la seva capacitat innovadora.
  • El Premi Fundació Banc Sabadell a la Investigació Econòmica, dotat amb 30.000 euros, reconeix el treball d’investigadors en el camp del coneixement econòmic, empresarial i social.
  • La capacitat de les empreses per ser més productives i per tenir més èxit en els mercats estrangers depèn fonamentalment de dues variables: en la inversió d’innovació i desenvolupament, i en la capacitat que tenen aquestes empreses per adquirir informació sobre les característiques dels competidors i dels consumidors en els diferents mercats“, Dr. Eduardo Morales.

El Premi Fundació Banc Sabadell a la Investigació Econòmica té com a objectiu incentivar i reconèixer el treball dels investigadors en els camps del coneixement econòmic, empresarial i social i contribuir a l’anàlisi i formulació d’alternatives que promoguin el benestar social. Es convoca des de l’any 2002 i té caràcter anual.El jurat del XIX Premi Fundació Banc Sabadell a la Investigació Econòmica, després de revisar les 18 candidatures rebudes, reconeix al Dr. Eduardo Morales com a guanyador del premi 2020, dotat amb 30.000 euros, pel seu treball d’investigació sobre les decisions estratègiques de les empreses i com contribueixen al seu comportament exportador i a la seva capacitat innovadora.

El Dr. Morales és un dels més destacats investigadors en el camp del comerç internacional. Gran part de les seves investigacions expliquen què fa que determinades empreses siguin més productives o tinguin més èxit expandint-se en nous mercats que altres, tenint en compte com formen les seves expectatives en contextos on la informació és incompleta i hi ha incertesa. Per exemple, ha explicat l’origen de l’anomenat miracle exportador espanyol de 2009-2013 a partir del comportament d’empreses individuals. Ha estudiat també la segregació racial als Estats Units des de la nova perspectiva d’examinar si diferents grups comparteixen o no llocs de consum habitual, com restaurants, i no només llocs de residència. Els seus treballs tenen a més un nou component metodològic en la seva aplicació de l’econometria a preguntes aplicades.

Aquestes investigacions han aparegut en les millors revistes acadèmiques internacionals.