DCON, el projecte guanyador del concurs ‘Idees+Innovadores’ de Valencialab

Florida Universitària ha premiat les millors idees a través del concurs ‘Idees+Innovadores’ celebrat en Valencialab amb la col·laboració de la Fundació Banc Sabadell, la Confederació Empresarial Valenciana (CEV) i l’Associació Joves Empresaris de València (AJEV). L’objectiu d’aquest concurs és promoure el talent i la innovació entre els més joves així com sensibilitzar sobre les seves capacitats i oportunitats per dur a terme els seus propis projectes.

El projecte guanyador d’aquesta edició ha estat DCON, un sistema de detectors de contacte per a processos de soldadura per resistència i arc a través del que es pot convertir qualsevol element metàl·lic en detector de llarga durabilitat. El seu creador, Vicente Gómez, assegura que “rebre aquest premi suposa un gran suport i motivació per continuar amb aquesta idea, que gràcies a Idees+Innovadores, es converteix en una il·lusionant realitat”.

Es tracta d’un projecte destinat al sector automobilístic, un dels més tecnològics i exigents en el panorama industrial, més concretament al sector de la soldadura de carrosseries. DCON permet assegurar la detecció durant tot el procés de soldadura, sent immune a tots els intempestivos del procés que solen produir la deterioració de les tecnologies actuals. Actualment, el projecte està en fase de redissenyo del producte per a la producció en massa, reducció de costos i la seva posterior promoció.

dcon

Un concurs que dona suport a les idees

A través d’Idees+Innovadores es motiva als joves a generar un banc d’idees innovadores, fomentar la creació i desenvolupament de nous negocis. El guanyador, a més, rep una beca per cursar el Màster Oficial en Innovació i Desenvolupament de Projectes de Negoci que imparteix Florida Universitària.

A més del projecte DCON, a la final van arribar idees tan innovadores com:
WOMANWISHES, plataforma de productes i serveis per a dones.
BEACONS, balises informatives on les empreses podran emetre informació a través d’un dispositiu mòbil.
CHIEF, una plataforma web que permet compartir, seguir i controlar la teva dieta.
INFLUFITNESS, web que connecta a influencers de Instagram relacionats amb el món del fitness amb persones que busquen un assessorament online personalitzat.
LUCECITA LDV, dissenys amb llum; M3Di, impressió 3D en maniquís mèdics.