Convocatòria oberta II Premi Fundació Banc Sabadell a la Innovació

El Col·legi d’Arquitectes de Catalunya (COAC) convoca la segona Mostra Internacional d’Arquitectura Catalana amb l’objectiu de reconèixer l’esforç dels professionals, menors de 45 anys, que utilitzen el seu talent per aconseguir l’excel·lència. Un reconeixement que s’enmarca dins de la Mostra Internacional d’Arquitectura Catalana on es destaca i divulga el treball realitzar per arquitectes que treballen fora de l’Estat.

‘Projectes’ és la modalitat d’aquest premi, recopilant treballs que aposten per solucions inèdites i innovadores que hauran d’anar acompanyats del resultat de la seva recerca amb reconeixements públics, assajos o comprovacions empíriques. L’entorn serà aquell on la recerca de noves solucions, propostes, sistemes o processos adquireix un paper rellevant com és el cas dels concursos, la tecnologia, la cooperació i la recerca a través, per exemple, de tesis doctorals, articles…

logo-premi-coac

Més informació a les bases del premi: bases del premi

Projectes premiats en l’edició anterior

‘BIGO’, va ser un dels projectes guanyadors pel  seu alt valor d’innovació i de compromís, pel seu disseny i eficiència tecnològica. Dissenyat per CODA, l’equip d’estructures lleugeres del Lita, del grup d’investigació de la UPC. El seu treball se centra en la creació i optimització d’estructures lleugeres amb l’objectiu de reduir la petjada ecològica en el disseny a través de l’eficiència tecnològica. El que van demostrar era la facilitat de la construcció d’una estructura ultra lleugera de doble curvatura a partir d’elements molt senzills i barats.

bigo-premi-innovacio-coac-imagen2bigo-premi-innovacio-coac-imagen4bigo-premi-innovacio-coac-imagen3

‘Kamba Zaka’, va se l’altre projecte guanyador de la I edició del Premi Fundació Banc Sabadell a la Innovació. Es tracta d’una activitat que va tenir lloc durant el curs de vacances que l’associació LAAFI va organitzar a l’estiu de 2011 en la ciutat de Koudougou per a nens entre 6 i 12 anys als quals se’ls ensenyava petites tècniques constructives en terra per a iniciar-los en el procés del projecte arquitectònic. Aquesta idea suma la gran creativitat i l’espontaneïtat formal que tenen els nens, el treball amb la previsió pròpia d’un projecte arquitectònic així com valorizar la construcció tradicional i els materials autòctons molt desprestigiats en favor de solucions importades.