40 entitas socials han participat en la primera edició de B-Value, el programa d’innovació social

La primera edició del programa d’innovació social B-Value, que hem impulsat junt amb la Fundació Ship2B, ha comptat amb la participació de 40 entitats socials de tota Espanya. Durant 10 mesos, les organitzacions han rebut formació i mentories de diferents professionals que els han ajudat a repensar els seus projectes i professionalitzar la seva proposta de valor. A més, les 10 entitats finalistes han rebut ajudes econòmiques per part de la Fundació durant el Demo Day, on van presentar els seus projectes, celebrat a Barcelona i Madrid.

Durant el programa, B-Value ha comptat amb 100 mentors especialitzats en diferents sectors que han ajudat a les entitats a definir les seves propostes, models de negoci amb impacte social, a comunicar millor i a establir aliances estratègiques, aconseguint evolucionar cap a nous models de sostenibilitat. Tot això a través de formació online però també presencial amb workshops i mentories individualitzades.

Més sobre les entitats finalistes

Fundación Capacis, amb el seu projecte ‘Tejados verdes’ amb el qual genera ocupació innovadora per a joves amb discapacitat intel·lectual límit, així com, per a altres col·lectius en risc d’exclusió aconseguint així un doble impacte, revitalitzant espais i persones.

Fundación Quiero Trabajo, ofereix a les dones ajuda i suport en la recerca de feina.

Esclatec, ha desenvolupat un ‘carro-caminador’ assistit pensat per millorar la mobilitat i l’autonomia de persones majors o amb algun tipus de dificultat física.

Fundación Tomillo, amb la iniciativa ‘Los Fogones de Tomillo’, un catering social que dóna l’oportunitat laboral a joves en risc d’exclusió social o d’entorns vulnerables i també els ofereix formació prèvia en hostaleria.

APES, amb el seu projecte ‘Detectives sociales’ forma a escolars en competències socials a través d’un repte, que té com a prioritat sensibilitzar a la comunitat sobre la importància de la prevenció social.

Fundació Pere Tarrés, amb ‘Artistem project’ ofereix experiències artístiques visuals, escèniques, musicals o literàries) d’ensenyament-aprenentatge creatives i emocionants que motiven l’interès per la tecnologia, la ciència, les enginyeries i les matemàtiques amb l’objectiu de transformar a les persones i fomentar el talent individual i grupal.

Fundación Balia por la Infancia, amb el projecte ‘Aprendiendo con las TIC’s’, integren les TIC com a eina educativa dins dels seus programes per potenciar l’aprenentatge acadèmic, social i personal de menors en risc.

Fundación Exit, amb ‘eDuo’ es lluita contra l’abandó prematur, implicant a l’empresa en el procés formatiu dels joves amb l’objectiu de reduir les taxes d’abandó en els cicles formatius de grau mitjà. Per a això donar a conèixer als alumnes la realitat de l’empresa així com les oportunitats d’ocupació i desenvolupament és fonamental.

Videojuegos Sin Fronteras, presenten ‘One World a Million Stories’, una app amb contes interactius, educatius i solidaris sota el segell de la UNESCO dirigida a les famílies amb l’objectiu d’educar en valors als petits mitjançant aquests contes.

Per últim, la Fundación Ludalia, que promociona activitats d’oci com a mitjà de capacitació i inclusió en la societat per a persones amb discapacitat intel·lectual, han decidit repensar el seu projecte des de zero, per això, se li ha ofert participar en la proper convocatòria de B-Value 2018, que s’obrirà a principis del mes de novembre.