4 entitats socials premiades a la 7a edició de B-Value, un programa de Fundació Banc Sabadell i Fundació Ship2B, amb la participació de mentors del Banc

La setena edició del programa de transformació social B-Value, impulsat per la Fundació Banc Sabadell i la Fundació Ship2B i coimpulsat per la Fundació Juan Entrecanales de Azcárate, ha finalitzat amb l’entrega dels seus premis a quatre de les entitats socials finalistes en la celebració del seu Demo Day.

El Whatsapp de l’esperança per a joves que pateixen en soledat Aquí Estoy Chat ha rebut una dotació econòmica de 30.000 euros i la campanya de comunicació de l’agència After, que els permetrà consolidar i expandir el seu impacte per tot Espanya. L’entitat The Self-Investigation, que busca millorar la salut mental dels professionals del periodisme, ha rebut un total de 25.000 euros i la consultoria de talent per part de Salto con Red, que permetrà enfortir l’equip.

D’altra banda, el Centre Especial d’Ocupació Integrados, que busca reduir la taxa d’atur de les persones amb discapacitat i malalties mental i la quantitat de plàstic de rebuig, ha aconseguit el premi de 20.000 euros de Sabadell Assegurances dirigit a un projecte que ofereixi oportunitats sociolaborals a col·lectius vulnerables. L’entitat també ha rebut la consultoria estratègica de PwC. Finalment, la Fundación Segunda Parte, que treballa perquè totes les persones amb dany cerebral puguin recuperar autonomia i qualitat de vida a través de l’esport, ha rebut la consultoria d’estratègia de connexió i contrast amb empreses de la Fundació Hazloposible.

De izq a dcha: Clara Navarro, cofundadora y directora de Fundación Ship2B; Sonia Mulero, directora de la Fundación Banco Sabadell e Inés Entrecanales, directora de la Fundación Juan Entrecanales de Azcárate

L’esdeveniment Demo Day, celebrat a l’auditori de l’oficina de Banc Sabadell al carrer Serrano (Madrid), amb la presència de representants clau del tercer sector i de l’àmbit de la filantropia, va arrencar amb la benvinguda de les entitats impulsores del programa: Clara Navarro, cofundadora i directora de la Fundació Ship2B; Sonia Mulero, directora de la Fundació Banc Sabadell, i Inés Entrecanales, directora de la Fundació Juan Entrecanales de Azcárate. A més, va comptar amb un diàleg entre dues entitats participants d’anteriors edicions del programa: Javier Dias, fundador d’A+Familias, i Silvia Sombría, cofundadora de la Fundació Capacis. El director de cultura corporativa de Banc Sabadell, Emili Pascual, també va intervenir per agrair el paper dels 40 mentors professionals de l’entitat bancària, que de manera voluntària participen en el programa per ajudar a les entitats a potenciar la seva proposta de valor. A més, aquest any, com a novetat, 15 professionals de Sabadell Seguros també van participar com a mentors acompanyant les entitats finalistes de la segona del programa.

Emili Pascual, director de Cultura Corporativa de Banc Sabadell

7 edicions acompanyant a entitats a transformar i impulsar la seva proposta

El programa de transformació social per a entitats del tercer sector que va començar el 2017 ha acompanyat al llarg d’aquests anys un total de 284 entitats socials en la seva transformació cap a models més innovadors i l’autosostenibilitat. Segons l’estudi realitzat per les entitats impulsores, un 80% dels projectes finalistes segueix operant en l’actualitat, i de mitjana, després d’un any del seu pas pel programa, els projectes accelerats multipliquen per 3,5 els seus ingressos i quintupliquen els beneficiaris atesos.

A més, després d’aquesta edició, B-Value ha superat el milió d’euros en ajuts econòmics i premis pro-bono distribuïts des del 2017. “Realment creiem que la suma de l’acompanyament durant gairebé un any amb l’aportació d’una ajuda econòmica o premi pro-bono al final enforteix els projectes i els porta a un altre nivell“, afirma Cristina San Salvador, directora de Venture Philanthropy i Expansió a la Fundació Ship2B.Tant de bo ara que el programa és un referent després de 7 edicions aconseguim atreure més fons per poder premiar a més projectes participants o augmentar les quantitats per tenir més profunditat i abast“, afegeix.

En cada edició del programa, més de 160 professionals treballen amb les entitats durant mesos a través de formacions presencials i en línia, així com mentories especialitzades. “Comptar amb el capital humà d’experts de diferents àmbits i, concretament, amb els 40 mentors professionals voluntaris de Banc Sabadell que cada any dediquen part del seu temps a ajudar les entitats socials que participen a B-Value, això és un valor intangible tant per a les entitats, que reben mentories de professionals experts, com per als mateixos voluntaris, pel valor emocional que suposa participar en un projecte amb impacte social“, ha explicat Sonia Mulero, directora de la Fundació Banc Sabadell.

Les entitats organitzadores han confirmat que estan treballant en la vuitena edició del programa, que obrirà la seva convocatòria a principis del 2024.

Descobreix en aquest enllaç les 10 entitats finalistes que van ser escollides d’un total de 120 candidatures per formar part de la fase final del programa B-Value.