B-Value és el programa que impulsa la transformació del sector social a través de la innovació. Dirigit a líders del tercer sector que treballin en entitats sense ànim de lucre amb base en Espanya, arriba a la seva 4a edició buscant ajudar a desenvolupar projectes des d’una visió estratègica, dissenyar nous models de generació d’ingressos, professionalitzar la proposta de valor i allunyar-se dels esquemes filantròpics tradicionals.

Els creixents reptes socials i econòmics, sumats a les dificultats de finançament de les organitzacions socials fan que cada dia sigui més necessari innovar i evolucionar cap a nous models de sostenibilitat. Per això, aquestes entitats han de dissenyar propostes de valor efectives, amb models de negoci sostenibles i un impacte mesurable. A més, d’establir aliances estratègiques d’alt valor afegit per a les dues parts.

A qui va dirigit?

• A entitats socials sense ànim de lucre de tota Espanya (associacions i fundacions) que atenguin a qualsevol tipus de col·lectiu desfavorit.
  • De qualsevol àmbit d’actuació (línies prioritàries: assistència social i inclusió).
  • Que puguin dedicar temps d’un petit equip per professionalitzar i millorar la seva proposta de valor.
  • Que tinguin una idea preliminar del projecte que vulguin treballar, o d’un projecte en marxa que vulguin repensar a través de processos d’innovació social.

Fase 1
Convocatòria i Presentació candidatures

Pots presentar la teva candidatura si ets una entitat que busca:

• Professionalitzar la proposta de valor per usuaris i finançadors, i validar-la.
  • Explorar models de generació d’ingressos que permetin diversificar les fonts de financiació i ser més autosostenibles.
  • Desenvolupar aliances estratègiques de col·laboració amb empreses privades que aportin valor compartit i s’allunyin dels esquemes filantròpics tradicionals.

El termini, actualment, està obert fins el 15 de gener de 2020. Pots inscriure’t fent clic aquí.

Fase 2
Formació i conceptualització

De gener fins a abril de 2020, les 40 entitats seleccionades participaran en aquesta fase online en la qual rebran formació a través de webinars amb experts i workshops amb professionals experts en diferents temàtiques.

Fase 3
Desenvolupament del projecte

De maig a setembre de 2020, les 10 entitats finalistes rebran assessorament de mentors, experts i possibles col·laboradors. A més, participaran en una setmana intensiva de workshops personalitzats on treballaran les seves propostes.

Fase 4
Demo day

30 de setembre de 2020, les 10 entitats finalistes presentaran els seus projectes en el Demo Day, un esdeveniment públic en el qual compartiran resultats del programa i es lliuraran els premis i ajudes de B-Value.

Entitat Finalistes - Tercera Edició

AFA (Andalusia)
Entitat de suport i enfortiment per a totes les fundacions i associacions andaluses per tal d'aconseguir un sector més eficaç i innovador.
Cruz Roja Española (Madrid)
Present en 140 països i amb més de 14 milions de persones voluntàries a tot el món, l'organització treballa per a la creació d'un espai de co-creació i intercanvi d'idees per al desenvolupament de respostes socials innovadores.
EM Navarra (Navarra)
Té com a objectiu millorar la qualitat de vida de les persones afectades d'esclerosi múltiple i altres malalties neurodegeneratives, de les seves famílies i entorn.
Factoría F5 (Catalunya)
Basada en l'entitat francesa Simplon.co, l'organització té com a objectiu potenciar el talent de persones en situació de vulnerabilitat en competències del sector digital.
Fundación ADCOR (Galícia)
Dedicada a millorar la vida de les persones adultes en situació de dependència (persones amb discapacitat intel·lectual i persones grans).
Fundación INTRAS (Castella i Lleó)
Neix amb l'objectiu d'acompanyar les persones a recuperar els seus projectes de vida. Té com a línies d'actuació: l'atenció, la formació, l'ocupació i la investigació i desenvolupament per a éssers humans que pateixen malestar psíquic.
Fundación Santa María la Real (Castella i Lleó)
Més de 200 professionals treballen en l'estudi, restauració, conservació i divulgació del patrimoni cultural, natural i social. A través del Centre de Paisatge, connectarà la població rural i al teixit empresarial amb l'objectiu d'impulsar un desenvolupament sostenible.
Fundación Unoentrecienmil (Madrid)
Treballa en la creació de projectes socials innovadors els beneficis són destinats a un projecte anual d'investigació contra la leucèmia infantil.
Instituto IAP (Catalunya)

Organització que impulsa el Projecte CRAE per a la prevenció del suïcidi de joves o víctimes de maltractament continuat, a través d'un model innovador de psicoteràpia assistida per animals.
Rais (Madrid)
Des de 1998, l'entitat treballa per acabar amb el sensellarisme a tot l'estat a través de la responsabilitat col·lectiva per a generar solucions que afrontin aquest problema.
Taller de Solidaridad (Galícia)

Centrada principalment en la dona, infància i joventut de col·lectius pobres i exclosos en els països del Sud, l'entitat impulsa la justícia social i la transformació d'aquests col·lectius fomentant, alhora, millors condicions de vida i protegint la dignitat.

Entitat Finalistes - Segona Edició

AIRES (Madrid)
Associació que dóna suport a persones en situació de sense llar perquè puguin recuperar el seu projecte de vida. El Projecte “Mujeres con Nombre” és un programa específic per abordar el sinhogarismo femení des d’una perspectiva flexible i innovadora que permet donar una resposta definitiva a les múltiples problemàtiques de les dones sense llar amb un enfocament de gènere adequat, aportant noves eines als tècnics d’intervenció i incorporant la figura imprescindible d’una psicòloga especialitzada.
Fundación Agustín Serrate (Huesca)
El projecte “GUDWUD” vol millorar la qualitat de vida de les persones amb trastorn mental a través de la inserció sociolaboral. Té un doble objectiu: innovar en els productes produïts en el taller de serradora del seu Centre Especial d’Ocupació, de la fabricació de palés a mobiliari amb art i disseny, i alhora transformar el model d’intervenció terapèutica, d’un treball mecànic a un més creatiu.
Fundación A La Par (Madrid)
Entitat que treballa per a la generació d’ocupació i per oferir noves oportunitats de desenvolupament professional i personal a persones amb discapacitat intel·lectual, en contacte amb el públic. En B-Value estan desenvolupant un projecte innovador a través de la creació d’una franquícia de supermercat, gestionada íntegrament per treballadors amb discapacitat.
Fundación Cadete (Madrid)
Organització que neix amb l’objectiu d’ajudar als nens amb discapacitat i a les seves famílies a través de beques per als diferents tractaments d’atenció primerenca que precisen els nens, afavorint així el seu desenvolupament i possibilitant l’abast del seu màxim potencial. En B-Value estan treballant en un projecte innovador per diversificar les seves fonts de finançament a través del sector retail, emprant a persones amb discapacitat.
Fundación Juan XXIII Roncalli (Madrid)
Estan treballant un projecte de consultoria en serveis d’accessibilitat universal, prestats per un equip multidisciplinari del que formen part persones amb discapacitat intel·lectual i/o malaltia mental, que ofereixen una visió no condicionada de la realitat i solucions senzilles que afavoreixen l’accés als productes i serveis per part de qualsevol col·lectiu. Aquests consultors de suport són formats mitjançant una metodologia innovadora basada en el co-disseny.
Fundació Nen Déu (Barcelona)
El projecte “Som Infància” tracta de donar atenció psicològica a nens i adolescents sense recursos i a les seves famílies. És un projecte emmarcat dins dels consultoris mèdics Nen Déu, que paren esment metgessa en diferents especialitats des de l’any 1892.
Fundación Plant-for-the-Planet España (Barcelona)
Plant-for-the-Planet aspira al fet que la joventut protagonitzi la revolució que permeti la normalització del clima i la mitigació dels efectes del canvi climàtic al planeta. El seu projecte “Empreses naturals – Clima rural” proposa la recuperació d’espais forestals cremats o que hagin sofert algun tipus de degradació, reforestando sosteniblement amb espècies autòctones i adequades, amb la creació de la Xarxa de (joves) Ambaixadors Rurals Plant-for-the-Planet, que procuraran el seu manteniment i conservació futurs.
itwillbe.org (Madrid)
Naya Nagar és una marca tèxtil de comerç ètic que ofereix productes artesanals de disseny elaborats per dones a Índia i que introdueix aspectes socials de gran valor en tota la cadena, des del disseny i lideratge fins al moment de la compra, passant per la producció. Incorpora tecnologia blockchainen tot el seu procés, així com en la seva plataforma d’e-commerce. És un emprendimientode l’ONG d’innovació social itwillbe.org, per la qual cosa els beneficis es destinen a finançar projectes de cooperació que aquesta entitat dóna suport.
Música en Vena (Madrid)
Associació sense ànim de lucre dedicada a la millora de les estades hospitalàries de pacients, familiars i personal sanitari a través de la música en directe. Des de 2016, juntament amb Hospital 12 d’Octubre de Madrid, estan desenvolupant una recerca pionera a Europa que permetrà demostrar científicament els efectes terapèutics de la música, emprar a joves músics i introduir la música en els protocols mèdics.
Rafiki África (Alicante)
Associació que té com a missió millorar el nivell de vida de la població dels llogarets de Ikoba i de Katwe, a Uganda, a través de la creació i manteniment de pous d’aigua per a l’accés universal a aigua potable, la construcció i manteniment de dues escoles per a una educació digna, i microcrèdits per millorar el nivell de vida i el desenvolupament econòmic. El seu projecte “RafikiCar” té l’objectiu de generar ingressos a través de la neteja de vehicles per diversificar les seves fonts de finançament, alhora que emprar a persones en risc d’exclusió social.

Entitats Finalistes - Primera Edició

APES
Amb el seu projecte ‘Detectives sociales’ forma a escolars en competències socials a través d’un repte, que té com a prioritat sensibilitzar a la comunitat sobre la importància de la prevenció social.
Esclatec
Ha desenvolupat un ‘carro-caminador’ assistit pensat per millorar la mobilitat i l’autonomia de persones majors o amb algun tipus de dificultat física.
Fundación Capacis
Amb el seu projecte ‘Tejados verdes’ amb el qual genera ocupació innovadora per a joves amb discapacitat intel·lectual límit, així com, per a altres col·lectius en risc d’exclusió aconseguint així un doble impacte, revitalitzant espais i persones.
Fundación Exit
Amb ‘eDuo’ es lluita contra l’abandó prematur, implicant a l’empresa en el procés formatiu dels joves amb l’objectiu de reduir les taxes d’abandó en els cicles formatius de grau mitjà. Per a això donar a conèixer als alumnes la realitat de l’empresa així com les oportunitats d’ocupació i desenvolupament és fonamental.
Fundación Ludalia
Que promociona activitats d’oci com a mitjà de capacitació i inclusió en la societat per a persones amb discapacitat intel·lectual, han decidit repensar el seu projecte des de zero, per això, se li ha ofert participar en la proper convocatòria de B-Value 2018, que s’obrirà a principis del mes de novembre.
Fundación Pere Tarrés
Amb ‘Artistem project’ ofereix experiències artístiques visuals, escèniques, musicals o literàries) d’ensenyament-aprenentatge creatives i emocionants que motiven l’interès per la tecnologia, la ciència, les enginyeries i les matemàtiques amb l’objectiu de transformar a les persones i fomentar el talent individual i grupal.
Fundación Quiero Trabajo
Ofereix a les dones ajuda i suport en la recerca de feina.
Fundación Tomillo
Amb la iniciativa ‘Los Fogones de Tomillo’, un catering social que dóna l’oportunitat laboral a joves en risc d’exclusió social o d’entorns vulnerables i també els ofereix formació prèvia en hostaleria.
Videojuegos Sin Fronteras
Presenten ‘One World a Million Stories’, una app amb contes interactius, educatius i solidaris sota el segell de la UNESCO dirigida a les famílies amb l’objectiu d’educar en valors als petits mitjançant aquests contes.

Mentors de Banc Sabadell

En cada edició participen com a mentors emprats de Banc Sabadell, de Barcelona i Madrid, de diferents departaments amb l’objectiu d’assessorar les 10 entitats finalistes.

Una iniciativa que dóna suport a recursos humans de Banc Sabadell per a potenciar i destacar el voluntariat corporatiu, obtenint impacte directe en els seus empleats i impacte social en les entitats que reben la mentorització de professionals.

A més, des de la Fundació impulsem un programa de formació per als empleats voluntaris, sota el nom ‘En tus zapatos’.