Reunim a SumArte prop de 20 entitats del país per impulsar la col·laboració i la cocreació de projectes en l’àmbit musical

La Fundació Banc Sabadell ha reunit a la iniciativa SumArte prop de 20 entitats de referència de l’escenari musical del país amb l’objectiu de compartir, reflexionar i impulsar la col·laboració i la cocreació de projectes al sector. La jornada ha tingut lloc al Gran Teatre del Liceu i ha estat dinamitzada per KUBBO, companyia d’arts escèniques i innovació social que crea experiències artístiques per promoure el canvi.

Durant la jornada, presidents i càrrecs directius de les diferents entitats de l’ecosistema musical amb què la Fundació col·labora al territori, han treballat junts per apropar experiències i aportar les seves mirades sobre el sector musical, amb l’objectiu de donar visibilitat als projectes, buscar elements comuns i fomentar l’impacte social a través de la col·laboració.

Aquesta iniciativa neix de la voluntat de la Fundació de treballar en aliances i crear espais de reflexió i col·laboració entre entitats i individus que comparteixen una mateixa missió, tot fomentant l’intercanvi de coneixement i generant noves oportunitats.

Sonia Mulero, directora de Fundació Banc Sabadell, explica: “Estem convençuts que cal impulsar models d’impacte social des de la col·laboració i ho fem facilitant connexions i generant espais on compartir, sumar i afrontar els reptes amb sensibilitat cap a allò col·lectiu. L’escenari musical no n’és una excepció i SumArte ha sabut generar aquesta trobada entre directors d’entitats amb què col·laborem per dibuixar junts noves finestres d’oportunitat.”

La jornada ha comptat amb la participació de directius d’entitats com Auditori de la Diputación de Alicante (ADDA), Associació del Concurs Maria Canals, Associació Franz Schubert, Camerata Garnati, Centre Internacional De Música Antiga (CIMA), Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC), Euskadiko Orkestra, Fundació Bachcelona, Fundació del Gran Teatre del Liceu, Fundació Òpera Catalunya (FOC), Fundació Pau Casals, Fundació Vallviva, Teatro Real, Fundación Grupo Sifu, Ibercamera (La Filarmónica), Joventuts Musicals de Torroella de Montgrí, Palau de la Música, Quincena Musical De San Sebastian y Xamfrà.

Valentí Oviedo, director general de la Fundació Gran Teatre del Liceu, ha donat la benvinguda als participants destacant la necessitat d’impulsar accions des de la col·laboració i espais on incorporar diferents experiències i punts de vista. Així, i per unes hores, el Saló dels Miralls del Gran Teatre del Liceu s’ha convertit en un espai de co-creació, dinamitzat per KUBBO, on representants de les diferents entitats han treballat junts per codissenyar nous models d’aliança i transformació amb l’objectiu de col·laborar més i millor.

L’objectiu de les dinàmiques ha estat reimaginar els límits de les nostres institucions per crear un ecosistema cultural més col·laboratiu”, ressalta Kike Labián, director de KUBBO, “tot i que tots estem d’acord que la col·laboració és positiva, passem el nostre dia a dia treballant per posicionar-nos, per guanyar convocatòries, per aconseguir presència pública… i de vegades la voluntat no es converteix en realitat. Durant la jornada hem aprofundit en aquestes barreres comunes per crear solucions que siguin innovadores i creatives, però també concretes, que ens permetin teixir xarxa i amplificar l’impacte que busquem generar a la societat.”

Oriol Saña, director artístic de la Fundació Grupo SIFU i participant de la jornada, destaca “col·laborar és la paraula clau per a tots els projectes de futur. Avui hem tingut l’oportunitat de conèixer diferents entitats relacionades amb l’art, la música i la cultura i això ha provocat que sorgeixin nous projectes.” Òscar Lanuza, director de la Fundació Òpera a Catalunya i de l’Orquestra Simfònica del Vallès, afegeix “ha estat una fantàstica iniciativa per posar en comú projectes i reflexionar sobre la necessitat de col·laboració entre entitats. Crec que és molt important aquest tipus de treball especialment en un context de postpandèmia en què ens hem anat tancant i apartant per tornar a trobar les sinergies que sorgeixen quan compartim i escoltem els altres.”

“Ser en un únic marc parlant del mateix entre persones que compartim interessos comuns permet que sorgeixin sinergies de manera involuntària, a mi ja m’han sortit dues possibles col·laboracions” assegura Victor Medem, director de l’Associació Franz Schubert.