Imagine Express 2020 – “Amb iniciatives com la Fundació Banc Sabadell, s’aconsegueix que els joves desenvolupin el seu talent i aprenguin més enllà de la universitat, abans de posar-se a treballar “.

Entrevistem als tres dreamers que van ser seleccionats a la Hackaton d’Aertec on van obtenir els seus passis per pujar al tren d’Imagine Express 2020: Mikel Larrañaga, Carlos Martínez i Daniel Sáez. A més, Paula Lumbreras de la Universitat de Deusto i Marcos Santiago de la Universitat de León també pujaran al tren i seran dreamers d’aquesta edició d’#ImagineExpress2020.

¿Què ha suposat participar en aquest repte Aertec-Imagine?

MIKEL: Considero que sortir de la Universitat i participar en aquest tipus de dinàmiques ajuda a conèixer diferents perspectives, associades a l’aplicació de tot el que aprenem a la Universitat de maneres diferents a les que estem acostumats. En el meu cas, participar en aquest repte m’ha ajudat a conèixer i experimentar com es desenvolupa un projecte real, posant en marxa petits objectius de forma continuada i treballant en equip per aconseguir-los pas a pas. D’altra banda, a mesura que es van duent a terme les diferents fases del concurs, he tingut l’oportunitat de posar en pràctica algunes habilitats transversals, les quals a vegades no es desenvolupen suficient o que no se’ls dóna tanta importància a la Universitat. Això m’ha donat la possibilitat de valorar positivament algunes de les meves qualitats, però sobretot, per adonar-me d’aquells aspectes concrets que he de treballar en profunditat, per poder ser un bon professional aviat.

¿Com valores que entitats com la Fundació Banc Sabadell recolzin aquestes iniciatives?

CARLOS: Crec que és una gran idea veure les entitats bancàries compromeses amb la societat i que participin activament en concursos com aquest, on es comprometen amb els estudiants i la visió de futur dels joves.

DANIEL: que una entitat com Banc Sabadell destini recursos a una Fundació, i que alhora aquesta dóni suport a projectes de futur per als joves, és un clar símptoma de la filosofia de l’empresa. L’enfocament actual de la Universitat està lluny de la tradicional. El món en general evoluciona, els llocs de treball que accedim probablement no porten les mateixes funcions que els nostres pares, i per això aquest tipus d’esdeveniments són inestimables per al nostre futur. No puc fer res més que agrair a la Fundació Banc Sabadell i a Aertec l’oportunitat que ens han donat.

MIKEL: Si la Fundació Banc Sabadell no hagués donat suport al concurs, probablement no s’hagués celebrat i no l’haguéssim pogut gaudir.

Ha estat una gran oportunitat per a tots els participants i la veritat, penso que incentivar aquestes iniciatives és molt positiu per a aquells que aviat s’incorporaran al món laboral. D’aquesta manera, s’aconsegueix que els joves puguin desenvolupar els seus talents i aprendre més enllà de la Universitat, abans de posar-se a treballar.

¿Què esperes d’Imagine Express 2020?

CARLOS: Espero que la veritat sigui una oportunitat per poder mostrar tot el potencial que tant jo com el meu equip podem desenvolupar, però sobretot espero que sigui l’experiència única i enriquidora que promet, poder conèixer gent procedent de diferents  indrets i amb diferents idees sempre és un incentiu per a mi, perquè al final així és com crec que es poden aprendre més coses.

DANIEL: Primer de tot poder aprendre i gaudir de l’experiència. Realment hi ha un munt d’expectatives establertes en el que està per venir i estem treballant per poder aprofitar-ho al 100%. Espero conèixer gent nova, interioritzar tot el que ens puguin ensenyar gent de rellevància en el món laboral, i sobretot per fer nous amics. Per descomptat tot això té l’incentiu darrere de viatjar a dues capitals europees de primer nivell com ho són Barcelona i París.

MIKEL: En primer lloc, he de dir que estic desitjant ser part d’Imagine Express 2020. No em podia imaginar en els meus millors somnis que anàvem a guanyar l’oportunitat de viatjar en aquest tren. Serà una experiència bella i crec que aprendrem molt en aquest viatge tant a nivell acadèmic com a nivell personal. Estic entusiasmat i ansiós de conèixer tota la dinàmica en què participarem im’encurioseix saber quina será la formació que rebrem durant el viatge.

Pel que fa al nostre projecte específic, es tracta d’una oportunitat immillorable per veure fins a quin punt es pot arribar i com es pot desenvolupar, descobrir les seves limitacions i donar-li un enfocament tan realista com sigui possible, corregint aquells aspectes difícils de realitzar. Tenim grans expectatives i tots tres estem ansiosos per demostrar per què ens hem guanyat el dret a participar en aquest viatge i el que som capaços de fer. En qualsevol cas, sé que serà una experiència per recordar i és per això que vaig posar molt d’entusiasme en aquest viatge, tal com ho fan els meus companys d’equip probablement.

¿Què vas sentir en escoltar el veredicto del jurat i saber que erets un dels elegits?

CARLOS: Va ser una bona dosi d’adrenalina i alegría perquè, al cap i  ala fí, ho vam aconseguir.

DANIEL: És una sensació indescriptible de realització i felicitat. La reacció instantània va ser abraçar-nos. Analitzant-ho ara “en fred”, crec que va ser el nostre esperit d’equip el que ens va fer guanyar. Sense en Carlos o el Mikel, tot això no hagués estat possible.

MIKEL: Emoció, ràbia, felicitat, incredulitat, satisfacció… impossible descriure-ho en poques paraules. Va ser un increïble en què vam alliberar molta tensió acumulada al llarg del dia.