Compromís i Impacte a través de les col·laboracions i programes de la Fundació Banc Sabadell

Destaquem l’impacte d’algunes de les nostres col·laboracions i programes en els Objectius de Desenvolupament Sostenible.

# 3 Salut i Benestar

• Donar suport a la recerca en l’avanç dels tractaments de la metàstasi a través del projecte Repte Metàstasi amb el IRB Barcelona (Institute for Research in Biomedicine)
  • Col·laborar en programes de formació en l’àmbit de la salut, com
  • amb la Fundació Parc Taulí i la Fundació Patronat Científic de l’Il·le Col·legi de Metges dels Illes Balears.

# 4 Educació de qualitat

• Treballar en l’excel·lència, la innovació i la sostenibilitat per a secundar, fomentar i acostar la cultura a la societat.
  • Promocionar les arts en qualsevol de les seves disciplines a través de premis, programes formatius i d’acompanyament, impulsant propostes expositives amb valor diferencial com podrien ser les col·laboracions amb el Teatre de la Maestranza a Sevilla, el Festival Ena palatal, Foto Colectania a Barcelona, Fundació Òpera de Catalunya i Orquestra Simfònica del Vallès, amb els seus programes d’òpera a Catalunya i Acadèmia Jove respetivamente, ADDA a Alacant, el CCCB i el programa ATempo, Arts i Formació.
  • Acompanyar a les Universitats de referència donant suport al talent amb la concessió d’ajudes o beques d’estudis, destacant: ESADE, EDEM, Universitat d’Oviedo, Universitat Sant Jordi, Universitat Francesc de Vitòria, Universitat de Lleó, Universitat Jaume I.

#8 Trabajo decente y crecimiento económico

• Apostar per col·laboracions que tenen per objectiu ajudar els joves amb talent a entrar en el món laboral, com són els programes #YobExit, amb la Fundació Exit, o Toolbox amb la Universitat de Múrcia
  • Incentivar i reconèixer el treball dels investigadors espanyols en els camps del coneixement econòmic atorgant Premis com el Premi Fundació Banc Sabadell a la Recerca Econòmica, així com també el foment de la recerca econòmica a través del programa Talent Global amb el CIDOB
  • Co-creació de projectes juntament amb altres entitats referents en el seu àmbit, per a donar suport al desenvolupament del talent, i oferir també als treballadors BS la possibilitat de participar com a mentors. Destaquem el programa de transformació social B-Value i el programa Reto Futuro dirigit a col·lectius de joves vulnerables.

# 10 Reducció de desigualtats

• Oferir beques afavorint la igualtat d’oportunitats en l’accés a estudis, a través de programes de beques amb les diferents universitats amb les quals col·laborem en tot el territori.
  • Impulsar projectes de transformació social com el Reto Futuro, dirigit a joves en situació de vulnerabilitat.
  • Donar suport a projectes que atenguin col·lectius desfavorits com el programa B-Value que fa costat a projectes d’entitats del tercer sector
  • Col·laborar en programes que busquen afavorir la integració social, com el Programa ATempo, Arts i Formació que es desenvoluparà a la província de Girona i a Sevilla, Cineteca amb Matadero Madrid, Horagai amb Cooperativa La Selva i programa de capacitació artística amb l’Arc Taller de Músics.

# 11 Ciutats i comunitats sostenibles

• Col·laborar amb projectes que contribueixin a la reflexió i a la difusió de nous paradigmes en el desenvolupament de ciutats sostenibles, com el programa de la Biennal Internacional de Paisatge, les Medalles ADI o el Summer Workshop i RCR Bunka Programa Abierto.

# 12 Producció i consum Responsables

• Col·laborar amb entitats que tinguin un projecte relacionat amb la producció i el consum responsable, com a B-Value.

# 13 Acció pel clima

• Donar suport a iniciatives com a B-Value que acompanyen diferents entitats del tercer sector amb un projecte d’impacte climàtic.

# 16 Pau, justícia, i institucions sòlides

• Totes les col·laboracions es realitzen amb entitats sòlides previ coneixement de les mateixes i prenent totes les mesures oportunes de diligència per a evitar activitats delictives o poc ètiques.

# 17 Aliances per a aconseguir els objectius

• Treballar en col·laboració amb les entitats de referència en els nostres àmbits d’actuació donant suport als seus projectes, co-creant projectes nous i fomentant la relació entre entitats a fi de buscar sinergies per a aconseguir els objectius establerts.
  • Posar en contacte entitats amb les quals col·laborem com a Fundació com és el cas de les Jornades ConectARTE a SONAR+D, el Programa d’Emprenedoria i Lideratge de l’Escola de Música Reina Sofia, el Programa d’innovació social B-Value, i el Cicle Jóvenes Talentos de Fundació Banc Sabadell
  • Col·laborar a nivell de Grup BS amb aquelles direccions que impactin en els Objectius de Desenvolupament Sostenible.