Quatre entitats socials premiades en la VI edició del programa de transformació social B-Value

La VI edició del programa de transformació social B-Value, impulsat per Fundació Banc Sabadell i Fundació Ship2B i coimpulsat per la Fundació Juan Entrecanales de Azcárate, ha finalitzat amb el lliurament dels seus guardons a quatre de les entitats finalistes en la celebració del seu Demo Day. En concret, han estat reconegudes amb els premis econòmics A+Familias amb 30.000 € i Fundació Blum amb Fundació Privada Integra Pirineus amb 12.500 € cada una.

Els premis proposats han estat distribuïts entre la Fundació Tac Osona, que rebrà una consultoria de PwC, la Fundació Privada Integra Pirineus, que ha estat premiada doblement amb una estratègia creativa per a una campanya per part de la prestigiosa agència de comunicació After, així com amb una consultoria estratègica i connexió empreses per part de la xarxa Hazloposible. Al seu torn, a la Fundació Blum se li ha atorgat el premi de consultoria a recursos humans i Lideratge de Salto con Red.

El programa d’acceleració B-Value és una iniciativa per a entitats socials que promou la transformació del tercer sector a través de la innovació. De les 40 entitats que van iniciar el programa, 10 d’elles van ser seleccionades com a finalistes per a la setmana intensiva de mentories que les preparava per a l’esdeveniment final, el Demo Day. Aquest esdeveniment, on les entitats realitzen un pitch enfront de figures clau de l’àmbit de la filantropia i el tercer sector, és la culminació de nou mesos de treball de les entitats al costat de més de 160 mentors, professionals clau en àrees estratègiques, amb més de 450 hores de mentoria i formació. Durant tot el període, els participants han rebut formació i inspiració, en àmbits rellevants per als seus projectes com ho són la sostenibilitat econòmica, l’impacte social i el lideratge, entre d’altres.

L’esdeveniment Demo Day, celebrat a l’auditori de la Torre Banc Sabadell de Barcelona i retransmès per streaming, va arrencar amb la benvinguda de les representants de les entitats impulsores del programa: Sonia Mulero, directora de la Fundació Banc Sabadell;  Inés Entrecanales, CEO de la Fundació Juan Entrecanales de Azcárate i Clara Navarro, CEO de la Fundació Ship2B. A més, va comptar amb les intervencions de Cristina Cabañas, presidenta del Grup Guitart Hotels i Fundació Climent Guitart i de Sonia Quibus, directora de RRHH de Banc Sabadell, qui va destacar l’important rol dels mentors del Banc en el programa. Miquel Molins, president de la Fundació Banc Sabadell, va clausurar l’acte.

Durant l’acte, es va confirmar la celebració d’una setena edició al 2023 i es va destacar la incorporació de nous partners estratègics: Fundació ONCE, que ja ha participat en aquesta sisena edició, juntament amb Sabadell Seguros i Fundació Joaquim Molins Figueras, que se sumaran en la propera. A més, Bernardino Gómez Aritmendi, director general de BanSabadell Seguros Generales, BanSabadell Vida i BanSabadell Pensiones va anunciar la incorporació d’un nou premi econòmic destinat a un projecte que ofereixi oportunitats sociolaborals per a col·lectius vulnerables.

Les 10 entitats que han presentat els seus pitch són:

A+familias Acompanyen famílies en situació de vulnerabilitat amb un model innovador basat en la digitalització d’ajuts socials, l’acompanyament individualitzat, recursos propis i d’altres entitats. Aquesta digitalització dels ajuts facilita els processos de traçabilitat de la informació, en donants i usuaris, generant transparència i mesurament d’impacte.

Associación Experientia Acompanyen persones i equips/empreses/organitzacions en el seu procés de creixement i en la cura de la seva salut mental a través de l’experiència. Canvien les oficines per natura per millorar el benestar personal i laboral. Amb els seus programes de benestar organitzacional financen programes de Teràpia en la naturalesa i Teràpia a través de l’Aventura pera col·lectius en risc d’exclusió social.

COPEDECO S. Coop Amb “R-Genera” generen ocupació i milloren el nivell d’ocupabilitat de persones en situació d’exclusió social des d’una perspectiva integral, empoderant des de la formació en agricultura ecològica, apicultura i ecoturisme i acompanyant el procés amb accions d’orientació i intermediació laboral. A més, creen llocs de treball per al cultiu regeneratiu d’ametlla ecològica, en terrenys cedits a llarg termini pels Ajuntaments de la zona, a través de la seva empresa d’inserció laboral.

ENSUMA Ocupación Social El projecte “Eco-Trans” busca transformar part de la seva producció hortofructícola ecològica en conserves vegetals a través d’un obrador comunitari, generant en tot el procés ocupacions per a persones amb malaltia mental greu i prolongada, acompanyant-los en la recuperació dels seus projectes de vida i generant impacte social.

Fundación EuroPACE Impulsen la rehabilitació energètica d’edificis i habitatges, creant un nou actor capaç de generar demanda i transformar el procés de reforma tradicionalment lent, estressant i complex, en un procés simple, assequible i de qualitat basat en suport tècnic, administratiu i financer a les famílies.

Fundació Privada Ared, Amb el projecte “Teixint junts noves oportunitats”, creen motxilles i complements de disseny sostenible i amb impacte social, per a empreses i particulars, i empoderen i visibilitzen les persones amb discapacitat que les fabriquen posant-les en contacte directe amb el client final, a través d’un catàleg d’accions de voluntariat corporatiu per a empreses col·laboradores.

Fundació Privada Integra Pirineus, Amb el projecte “Donem Vida al Bosc – CO2”, pretenen assolir aliances amb empreses amb les quals comparteixen valors per seguir promovent la inserció sociolaboral de col·lectius vulnerables, a través de la gestió forestal sostenible -GFS- i la producció de biomassa als boscos del Pirineu.

Fundació Tac Osona Creen oportunitats laborals per a persones amb discapacitat intel·lectual i/o trastorn mental a través del seu obrador agroalimentari, on elaboren un producte de qualitat amb marca pròpia: les patates fregides “Patates Sant Tomàs”. Una iniciativa que visibilitza l’economia social i arriba a tots els públics a través de l’elaboració d’un producte de consum quotidià. Tac Osona és l’empresa social de la Fundació Sant Tomàs que ofereix llocs de treball estables per a aquest col·lectiu orientats a la integració social.

Fundació Blum Company Builder d’ Impacte Social. Creen empreses socials per abordar reptes que afronten les dones en base a solucions provades.

Fundació Oxfam Intermón Amb el “Programa Trans4ma”, transformen empreses i entitats de l’economia social perquè millorin en els seus models de negoci i generin impacte oferint ocupació digna a persones en risc d’exclusió, i posant al seu servei les xarxes de comercialització d’Oxfam Intermón Comercio Justo. Dins d’aquestes opcions de comercialització, hi ha Unebox, discovery box per subscripció amb productes fets per les entitats de Trans4ma que els permeten arribar de manera notòria a la ciutadania espanyola.

Si vols reviure el Demo Day, pots visualitzar-lo sencer al canal de YouTube de Fundació Ship2B.

Programa B-Value

B-Value està dirigit a líders del sector social que treballin en entitats sense ànim de lucre amb base a Espanya, per ajudar-los a desenvolupar els projectes des d’una visió estratègica i innovadora, dissenyar nous models de generació d’ingressos que permetin professionalitzar la proposta de valor i que s’allunyin dels esquemes filantròpics tradicionals.

El programa està impulsat per Fundació Ship2B i Fundació Banc Sabadell i coimpulsat per la Fundación Juan Entrecanales de Azcárate. També compta amb PWC, After i Fundación ONCE com a socis estratègics, a més de Fundació Hazloposible, Salto con Red, l’Asociación Española de Fundaciones, Fundació Lleialtat i la Coordinadora Catalana de Fundacions com a entitats col·laboradores.