Impuls al talent jove: descobreix algunes de les entitats i programes amb què col·laborem

L’aposta pel talent, basat en l’esforç i la igualtat d’oportunitats, amb el propòsit d’aportar valor a la societat i generar impacte social és un dels nostres objectius, juntament amb el suport a la cultura i la promoció i la divulgació de les ciències i la investigació.

Aquests objectius es concreten amb l’organització dels nostres ja consolidats Premis a la Investigació, la convocatòria dels Ajuts a la Recerca en els camps econòmic, empresarial i social, i amb la col·laboració amb entitats que duguin a terme projectes alineats amb aquests àmbits d’actuació.

Cada any, revisem les nostres col·laboracions per assegurar que maximitzem el nostre impacte i contribució a la societat. Aquest any, des de la Fundació estem col·laborant amb més de 160 projectes, molts vinculats amb l’impuls al talent jove i que, a més, han tingut activitats destacades durant aquest darrer trimestre. Coneix-ne alguns:

XXVI Concurs Mirna Lacambra i curs de professionalització d’òpera. Aquest concurs, destinat a cantants residents a Espanya, dóna dret als guanyadors a participar de forma gratuïta al XXVI Curs de Professionalització de l’Escola d’Òpera de Sabadell amb l’objectiu de donar-los l’oportunitat d’adquirir experiència en la interpretació d’una representació operística.

Segona edició del programa “HORAGAI. Una immersió en el cinema” de La Selva Ecosistema Creatiu.  Projecte de creació i formació en cinema dirigit a persones joves tutelades de 16 a 20 anys que busca oferir-los una experiència d’immersió al món del cinema com a eina comunicativa i d’empoderament, i com a recurs professional. El 30 de setembre va tenir lloc l’estrena pública dels curtmetratges de la segona edició.

Programa Talent Global Segle XXI de CIDOB. L’1 de setembre va començar la Beca “Fundació Banc Sabadell Junior Visiting Fellowship” dirigida a un jove investigador de menys de 30 anys que hagi demostrat les seves capacitats en el camp de la investigació científica en qualsevol de les temàtiques d’estudi del CIDOB. Se li ofereix la possibilitat d´incorporar-se a un equip d´investigadors del CIDOB per un període de sis mesos

Programa “Grupo abierto cine y tecnología” del Centro Internacional de Cultura Contemporánea Tabakalera. Laboratori experimental de cinema i tecnologia que té l’objectiu de reflexionar de manera crítica sobre l’ús de les tecnologies aplicades a la imatge i el so en moviment i proposa un ús creatiu d’aquests materials. Es fan tallers formatius de 4 mòduls amb periodicitat trimestral. Cada mòdul consta d’un taller intensiu d’entre 6 i 12 hores. El 16 de setembre va tenir lloc el Workshop Narratives Virtuals.

XV RCR Summer Workshop i RCR Programa Obert de RCR BUNKA. Durant el mes de juliol es va fer el workshop internacional que RCR organitza anualment, amb l’objectiu de generar sinergies entre arquitectura i paisatge i diferents disciplines creatives. També va tenir lloc el cicle de conferències RCR TALKS i el Programa Obert que cerca aprofundir en la transversalitat entre diferents disciplines.

Convocatòria 9ª generació CELERA. Programa que identifica cada any 10 joves amb talent excepcional a Espanya per dotar-los amb les eines necessàries que els permetin potenciar totes les seves capacitats personals i professionals i que així puguin aprofitar al màxim tot el seu potencial. El programa busca canalitzar les inquietuds dels participants propiciant un entorn on es generin espais de suport i sinergies, així com accés a oportunitats i persones rellevants. Cada any mentors de Banc Sabadell participen al projecte.

Programa B-Value. El programa de transformació per a entitats sense ànim de lucre que impulsem des de la Fundació Banc Sabadell juntament amb la Fundació Ship2B ha entrat a la segona fase, en què les entitats finalistes desenvolupen un pla d’acció per al seu projecte, i identifiquen les necessitats de recursos i finançament associats a aquest. El procés d’acceleració consisteix en un diagnòstic personalitzat, una setmana intensiva bootcamp durant el mes de setembre, acompanyament personalitzat, així com sessions de mentoria i coaching per preparar la sessió final (Demo Day) on es triaran els guanyadors del Programa. Aquest programa compta a més amb la participació de voluntaris i voluntàries de Banc Sabadell que intervenen com a mentors, donant suport a les entitats que hi participen.

XII Encontro de Artistas Novos (EAN) de la Fundación Cidade da Cultura de Galicia. Espai de trobada on 40 creadors emergents van tenir l’oportunitat de donar a conèixer els seus treballs i debatre al voltant de l’art contemporani durant 5 dies de convivència i intercanvi de coneixements i idees amb altres agents culturals com ara crítics, comissaris o art followers.

Programa Doctoral ELLIS 2022. La Fundació Banc Sabadell finança doctorats en Intel·ligència Artificial de quatre investigadors joves vinculats al programa europeu ELLIS desenvolupat a la Universitat d’Alacant. Del 19 al 23 de setembre es va celebrar el Simposi ELLIS, que va reunir 150 investigadors joves de 18 països, entre els quals els quatre doctorands becats per la Fundació, que van poder compartir els seus coneixements sobre Machine Learning. El tema de l’edició va ser la Intel·ligència Artificial per al bé social.

Festival “BE MUSIC” de Fundación para La Acción Social por la Música. El 14 de juliol va tenir lloc a l’Auditori Nacional el concert que va culminar el festival, una trobada que va constar d’una residència artística de desenvolupament de lideratge juvenil per al canvi social en què van participar 120 joves de tot Europa.

2ª edició Beques Ralbar de la Universidad de León. El 23 de setembre, els estudiants seleccionats del programa Ralbar van fer l’exposició i la defensa oral dels seus projectes, centrat a activar i dinamitzar els espais rurals de l’entorn de forma social, econòmica o cultural. El programa se centra a oferir suport econòmic i tutela, acadèmica i institucional, als alumnes de la Universitat de León per executar aquests projectes.