Festivals de música; Cultura i talent jove també a l’estiu

Festivals música estiu

Des de Fundació Banc Sabadell fem una aposta pel suport al talent jove en l’àmbit musical col·laborant amb diferents entitats que presenten els seus festivals durant els mesos de juny, juliol i agost. Us les detallem a continuació:

Las Piedras Cantan – La Fundació Santa Maria la Real desenvolupa entre les seves activitats des de fa dues dècades el programa Las Piedras Cantan, un cicle musical de concerts l’objectiu del qual és dinamitzar l’art i el patrimoni a través de la música, potenciant els joves artistes i donar a conèixer llocs patrimonials únics, de gran interès històric. Més informació a https://laspiedrascantan.es.

Festival Serenates – El festival, coproduït per la Universitat de València i l’Institut Valencià de Cultura, ha celebrat en 2022 la seua XXXV edició, en la qual realitzen un total de 10 actuacions obertes al públic en el Claustre del Centre Cultural La Nau. Més informació a: https://www.uv.es/uvweb/cultura/es/actividades-convocatorias/areas-programacion/musica/festival-serenatas-1285866274426.html.

Festival Bachcelona – La Fundació Bachcelona va presentar un festival que aposta sempre per la qualitat. Al llarg de la seva trajectòria, ha tingut com a convidats els intèrprets internacionals més reconeguts i especialitzats en Bach. A més, la innovació és un altre component característic del Festival, ja que en les activitats que proposen des de Bachcelona volen anar més enllà del format “concert”, fomentant la interacció artística amb altres disciplines com el teatre, la dansa contemporània, el cinema i les arts plàstiques. Més informació a: https://www.bachcelona.com/

Schubertíada – El festival, impulsat per l’Associació Franz Schubert en coproducció amb el Palau de la Música Catalana i el Centre Nacional de Difusió Musical, té la voluntat de ser, un cop més, una plataforma per donar a conèixer joves talents. Pel que fa al repertori, el cicle posa el focus en Robert Schumann, en diàleg amb compositors de països de l’arc mediterrani. Més informació: https://schubertiada.cat/

FRINGE – El festival de “Joventuts Musicals De Torroella De Montgrí ” ofereix una selecció de músics emergents catalans de música clàssica, flamenc i cantautor. Més informació: https://www.festivaldetorroella.cat/

Quinzena Musical de Sant Sebastià – La Quinzena Musical de Sant Sebastià és el festival de música clàssica més antic d’Espanya i un dels més veterans d’Europa. Des dels seus inicis, la Quinzena Musical ha gaudit d’un gran prestigi tant per la qualitat dels seus programes com pel renom dels seus intèrprets. Descobreix la seva programació a: https://www.quincenamusical.eus

Festival Bal i Gai – El Festival neix com una iniciativa de l’Associació Xesús Bal i Gai per apropar la música clàssica de qualitat a un entorn on l’accessibilitat a aquesta era molt limitada. Intèrprets del moment es reuneixen a La Mariña en la segona quinzena d’agost per promoure la formació musical, així com per viure experiències artístiques on la música comparteix protagonisme amb la història, el patrimoni arquitectònic de la zona, el paisatge o la gastronomia. Un projecte que no només enriquirà culturalment la població si no que provocarà una afluència turística que dotarà la província de major visibilitat i repercussió. Més informació: https://festivalbalygay.com/

II Edició del Festival Jordi Savall – El Festival reivindica la importància de la recuperació del patrimoni cultural i musical històric i promou el reconeixement i la difusió del llegat musical del mestre Savall, amb més de 50 anys de dedicació a la recerca, la pedagogia, la interpretació i la difusió del patrimoni musical i cultural. El Festival contribueix també a la tasca de projecció de joves talents musicals i de propostes de gran qualitat i originalitat amb un repertori que abasta des de les músiques medievals fins a les peces del classicisme, així com les músiques mediterrànies i orientals.