Empleabilitat de joves en situació de vulnerabilitat i impuls a entitats del tercer sector: coneix l’impacte social del voluntariat corporatiu de Banc Sabadell

Els voluntaris i voluntàries de Banc Sabadell que participen de forma activa en programes que impulsem des de la Fundació, han contribuït positivament a la millora de l’ocupabilitat de joves en situació de vulnerabilitat social, a través de la iniciativa Leader Coach, i han ajudat entitats del tercer sector a definir la seva proposta de valor, a través del programa B-Value.

Projecte Coach: 20 professionals de Banc Sabadell contribueixen a millorar l’ocupabilitat de joves en situació de vulnerabilitat social

Aquest mes de març ha finalitzat una nova edició del Projecte Coach una iniciativa de Fundació Èxit amb la nostra col·laboració que pretén orientar i motivar joves en situació de vulnerabilitat social que provenen d‟una experiència de fracàs escolar a través de tècniques de coaching i de mentoring.

Durant dos mesos, 20 voluntaris i voluntàries de Banc Sabadell, han format part del Projecte Coach treballant per parelles amb joves de les províncies de Cadis i de Sevilla.

María José Martínez, gestora comercial i de servei, ens comparteix la seva experiència com a voluntària a Leader Coach: “Ha estat un repte molt interessant en el qual hem crescut tots dos i on a través de l’escolta activa i l’observació, hem anat detectat les àrees de millora i motivació perquè el jove que m’han assignat desenvolupi recursos propis per aconseguir automotivació, il·lusió i anar reflexionant cap on vol anar. Sempre posant el focus en treballar per aconseguir la seva millor versió!

José Antonio Campos, de l’oficina número 1444 de Banc Sabadell i voluntari del programa, ens explica: “He estat en contacte amb un alumne d’un col·legi de Jerez, el Colegio Lasalle tenint setmanalment durant aquests dos mesos interaccions grupals i privades, tenint l’oportunitat de conèixer una gran persona que està en plena evolució personal i professional, i aportant un granet de sorra per ajudar a formar persones. Ha estat un gran repte, però alhora molt gratificant.

Comencen els tallers i les mentories de B-Value, el programa d’innovació social per a líders del tercer sector.

Els dies 28 i 31 de març es van dur a terme a Barcelona i Madrid les primeres sessions de mentoring de B-Value per part del voluntariat corporatiu de Banc Sabadell. B-Value és un programa co-impulsat amb Fundació Ship2b dirigit a líders del tercer sector que treballin en entitats sense ànim de lucre amb base a Espanya, que vulguin desenvolupar projectes des d’una visió estratègica, dissenyar nous models de generació d’ingressos, professionalitzar la proposta de valor i allunyar-se dels esquemes filantròpics tradicionals.

En aquesta ocasió, van ser 40 voluntaris del Programa d’Acceleració de Carrera (PAC) els que van acompanyar les 40 entitats participants a la primera fase de B-Value a definir la seva proposta de valor a través de mentories i dinàmiques de design thinking. A finals de maig es coneixeran les 10 entitats que passaran a la següent fase del programa, que finalitzarà al novembre amb el Demo-Day i el lliurament dels premis a les entitats finalistes. L’edició d’aquest any també compta amb la participació de Sabadell Seguros com a partner estratègic.

Victoria Climent, directora de Govern, Risc IT i continuitat de Negoci, ens explica el que ha suposat per a ella ser mentora en aquest programa: “Aportar-los aquesta visió independent, aquest valor del que fas al món del negoci, aportar-ho a una entitat com la seva (Associació ACAPPS) que els permeti madurar el seu projecte, m’ha semblat impressionant”.

Arianna Tregón, directora de Digital Strategy & Capacity, descriu l’experiència com a “molt enriquidora, me’n vaig amb una sensació enorme d’haver col·laborat i d’haver aportat molt. L’entitat que m’ha tocat és un projecte fantàstic (Fundació Santa Maria la Reial del Patrimoni Històric) i crec que continuaré col·laborant ells, fora del programa. Ja tinc ganes de repetir.

Descobreix més sobre l’experiència dels mentors de Banc Sabadell al següent vídeo: