ZONA de Fábio Cunha guanya el III DOCfield Dummy Award-Fundació Banc Sabadell

Jurado-Dummy2016_ES-564x389

El jurat del Dummy Award, d’esquerra a dreta: Ana Ramírez, Astrid Stavro, Juan Valbuena, Anna Pahissa i Montse Puig.

El jurat d’aquesta tercera edició del DOCfield Dummy Award Fundació Banc Sabadell  ha  ha escollit el projecte ZONA del portuguès Fábio Cunha per resoldre conceptual i formalment amb coherència el relat sobre les conseqüències de la bombolla immobiliària a manera de recerca i informe visual sobre el postconflicte urbanístic.

Aquest premi s’emmarca dins del festival de Fotografia Documental DOCfield que reuneix a més de 50 autors entorn de 30 exposicions i converteix a Barcelona en centre de la fotografia documental i el fotoperiodisme durant dos mesos. Amb aquesta iniciativa, el Festival vol fomentar la consolidació del fotollibre com a suport de difusió fotogràfic d’històries que valen la pena ser explicades.

ZONA, el projecte guanyador

Es tracta d’un doc-ficció que analitza les conseqüències d’una crisi en el qual un investigador elabora un informe que funciona com a dispositiu a la construcció d’aquesta anàlisi. ZONA té com a objectiu posar en evidència les mutacions, els traumes i les fractures pròpies d’un post-conflicte. El llibre personifica el mètode de treball de l’investigador, que compara i analitza obsessivament situacions, detalls, objectes, grandàries… El repte: trobar alguna cosa que pugui explicar la nova normalitat que allí existeix.
ZONA, de Fabio Cunha

El president de la Fundació Banc Sabadell, Miquel Molins, va lliurar el premi el passat 2 de juny en The Folio Club.

ZONA, de Fabio Cunha