World Press Photo fa parada a València

Per cinquè any consecutiu, el Palau Joan de Valeriola de València, seu de la Fundación Chirivella Soriano,acull el millor del fotoperiodisme amb l’exposició World Press Photo amb la col·laboració de la Fundació Banc Sabadell.

Un centenar d’imatges que resumeixen els esdeveniments més destacats de 2015, amb una presència fonamental de la crisi dels refugiats i de la guerra de Síria, tema sobre el qual tracten vuit sèries fotogràfiques que reflecteixen el fenomen en diferents escenaris; des de Síria, Líban i la resta de països fronterers, passant pel mar Mediterrani, fins a arribar a les fronteres d’Europa, tant a Grècia com a Hongria o Turquia. A més, l’actualitat de l’any també recull fets històrics com els atemptats de París de gener i novembre, el terratrèmol de Nepal, les conseqüències de la contaminació a Xina o l’escalada de tensió racial a EUA amb els enfrontaments entre la Policia i la comunitat afroamericana, entre altres realitats.

Es tracta de la 59 edició de World Press Photo a tot el món, en la qual han participat prop de 83.000 imatges de gairebé 6.000 fotògrafs de 128 països diferents. Cada any, el certamen premia les millors obres gràfiques que reflecteixin la realitat periodística del moment. L’exposició s’organitza en diferents categories: temes contemporanis, sobre la vida quotidiana, d’actualitat, projectes a llarg termini, naturalesa, retrats, esports i notícies d’actualitat.

world-press-photo-valencia

‘Podries ser tu’, l’experiència dels refugiats en primera persona

Amb la intenció de sensibilitzar als visitants sobre la tragèdia dels refugiats a tot el món, l’organització de WPP València ha arribat a un acord amb CEAR per realitzar una sèrie d’activitats en les quals ells seran els protagonistes i els qui explicaran en primera persona la seva experiència i el seu recorregut vital. Per a això, s’organitzaran visites guiades, principalment dirigides a públic escolar, en les quals una sèrie de refugiats participaran explicant de primera mà la realitat que han viscut. També estaran presents en una activitat formativa per a periodistes sobre el tractament de la informació sobre refugiats, així com en tres jornades en forma de taula rodona i debats, al costat de personalitats rellevants, que abordaran la seva problemàtica des de diferents punts de vista: periodisme i refugiats, LGTB i el fenomen del desplaçament.