#veureientendre, el millor del fotoperiodisme arriba a Barcelona amb el World Press Photo

Un any més, la Fundació Photographic Social Vision porta a Barcelona World Press Photo 2017, l’exposició més important de fotoperiodisme a nivell mundial. En aquesta edició, han participat 80.408 imatges de les quals s’han seleccionat 143 fotografies que es podran veure fins al 5 de juny en el CCCB.

El fotògraf turc Burhan Ozbilici, de l’agència de notícies Associated Press, signa la foto guanyadora de l’any: la imatge de l’assassí de l’ambaixador rus a Ankara, i el cos del diplomàtic, Andrei Karlov, sense vida, estès en el sòl. La instantània va ser publicada en primera pàgina del diari The New York Times i en paraules del jurat “reflecteix l’explosió d’odi present en els nostres dies, cada vegada que la veus et sacseja”.

La crisi migratòria segueix estant present en aquesta edició així com els conflictes polítics, la mobilitat humana i la influència de la tecnologia en la connectivitat o tràfic d’informació, així com l’impacte de l’ésser humà en el medi ambient.

Quatre fotògrafs espanyols guanyadors

Francis Pérez ha guanyat el primer premi en la categoria “Naturalesa” amb la fotografia “Caretta caretta atrapada” (Caretta Caretta Trapped) que mostra una tortuga marina en la costa de Tenerife embullada en una xarxa de pesca. Francis Pérez és un fotògraf submarí canari que va començar la seva formació de manera autodidacta prenent fotos en el fons del mar a Tenerife.