Entrevista: Talent i Tecnologia en la trobada de ‘Jóvenes con Futuro’

Diversos participants han compartit amb la Fundació Banc Sabadell la seva experiència en Silicon Valley.

César de la Vega és un dels jovenes de ‘Jóvenes con Futuro’ que estan vivint l’experiència americana. Des de fa un mes, treballa en una empresa de Silicon Valley en el desenvolupament d’una aplicació Android sobre lloguer de cotxes entre particulars. Es tracta de “una oportunitat única, sense ‘Jóvenes con Futuro’ hauria estat molt difícil trobar un programa de pràctiques a Estats Units i aconseguir tramitar tots els documents necessaris per a l’obtenció del visat”, assegura César, qui a més destaca com “des del primer moment que vaig entrar en l’oficina em vaig sentir un més de l’equip”. Una experiència que, subratlla, “enforteix i ajuda a desenvolupar una carrera professional i destacada en la indústria tecnològica“.

César de la Vega. Jóvenes con Futuro.

Alberto Díaz és un altre dels enginyers que formen part de la comunitat de ‘Jóvenes con Futuro’. Amb tan sol 27 anys, aquest enginyer informàtic de Las Palmas va viure l’experiència de Silicon Valley en 2011, en una empresa tecnològica de primer nivell InternMatch. Una oportunitat que recomana a tots aquells joves recentment graduats ja que “conèixer el mercat laboral en aquesta part del món és una vivència única per ampliar horitzons i plantejar-te moltes coses. De fet, canvies la filosofia de treball per començar a pensar en productes, en idees i en no parar de provar coses noves. Normalment, les empreses més grans no solen treballar pensant en el producte, sinó que és més un enfocament de projecte i enginyeria del programari. Encara que la tendència és enfocar-ho més cap a producte amb diferents disciplines, no sol desenvolupament“.

Alberto Díaz_1

Alberto Díaz. Jóvenes con Futuro.

Belén Cruz, de 28 anys, és enginyeria informàtica i treballa en Sant Francisco, després del seu període de pràctiques gràcies al programa ‘Jóvenes con Futuro’ en 2014. Des de llavors, aquesta jove enginyera assegura que treballar en Silicon Valley és “estar més prop de la tecnologia” en empreses innovadores i reconegudes mundialment. A més, destaca com es cuida el producte a través d’un equip dedicat “exclusivament a definir-ho i fer-ho créixer com la peça basi que uneix les altres parts com són l’enginyeria, el màrqueting i el disseny”. Belén anima a tots els joves espanyols al fet que “mostrin el seu talent sense perdre les ganes d’aprendre cada dia”.

Belén Cruz. Jóvenes con Futuro.

Abel Mayorga és un altre exemple de com aquest programa brinda una oportunitat única professional a joves recentment graduats. Als seus 24 anys, aquest enginyer informàtic de León va estar en Silicon Valley gràcies a ‘Jóvenes con Futuro’, i de moment segueix treballant en Sant Francisco desenvolupant una plataforma cloud d’anàlisi predictiva. Assegura que a nivell professional Silicon Valley és “un salt impressionant en un món tremendament competitiu, en el qual continues treballant una vegada arribes a casa estudiant per poder o acabar abans i aprendre a fer les coses”.

Abel Mayorga. Jóvenes con Futuro.