Sampler Sèries, programació de nous formats musicals

L’Auditori de Barcelona acull fins al 3 de juny aquesta programació que aposta per nous ritmes i que compta amb el suport de la Fundació Banc Sabadell amb l’objectiu de contribuir a promocionar expressions artístiques avantguardistes per fomentar així el talent emergent dels més joves.

Sampler Sèries és l’aposta per les noves músiques a través d’un recorregut amb propostes que incorporen elements de R+D: de la música escrita a la improvisació lliure, dels instruments acústics als dispositius electrònics, i inclusos sobre la instal·lació sonora o videocreación. Aquests concerts ofereixen una visió heterogènia de la producció musical actual.

Artistes emergents destacats

Al llarg de la programació han participat i participaran artistes destacats com per exemple:

Simon Oteen-Andersen, prestigiós compositor i artista danès, amb el seu espectacle ‘Nit Escenificada’, una reinterpretació musical i escènica de diverses obres clàssiques sobre el tema de la nit, Atalaiin-Andersen reinventa obres de Bach, Schumann, Mozart, Chopin i Ravel donis d’una perspectiva contemporània.

simon-oteen-andersen-sampler-series-barcelona

Hèctor Parra dirigeix l’Ensemble bcn2016 amb ‘Caressan l’Horizon’, una traducció sonora de les ones gravitatòries que deformen l’espai-temps.

Esquema de caressant de Hector Parra

Raquel García-Tomás presenta ‘liquid-speeches’, una isntal·lació audiovisual que té com a fil conductor el líquid.Raquel-tomas-samplesseries-barcelona

Ensemble Crossinglines, és el grup de referència de música contemporània a Catalunya, proposa un concert de joves compositors emergents de diferents nacionalitats.

crossinglines-sampler-series-barcelonaEnsemble Recherche, amb Hans Abrahamsen i Hèctor Parra, dos dels compositors més consolidats del panorama europeu actual al costat d’un dels millors grups de càmera del món, interpreten un conjunt de moviments canònics de complexitat variable interpretat per diversos subconjunts de músics.

Ensemble-Recherche-sampler-series-barcelonaOslo Sinfonietta, conjunt instrumental més antic de Noruega presenta un programa d’obres per a orquestra de cambra i electrònica dels països nòrdics.

oslo-sinfonietta-sampler-series-barcelona

Otomo Yoshihide, el multi-instrumentalista japonès conegut per les viscerals improvisacions amb guitarra elèctrica i plats ofereix una sessió de free jazz amb el destacat percussionista noruec Paal Nilsen Love.

otomo-yoshihide-paal-nielssen-sampler-series-barcelona