‘Prótesis low cost para niños’, projecte guanyador del VI concurs ‘Ideas+Innovadoras’ de Valencialab

La fabricació de pròtesi low cost per a nens, un aula mòbil de música i una app ciutadana, han estat els projectes guanyadors de la sisena edició del concurs ‘Ideas+Innovadoras’, organitzat per Valencialab, Florida Universitària, amb la col·laboració de la Fundació, CEEI València, la Confederación Empresarial Valenciana (CEV) i l’Associació Joves Empresaris de València (AJEV).

Després d’avaluar els deu projectes finalistes, el jurat ha concedit el primer premi al projecto ‘Pròtesi low cost d’altes prestacions per a nens’, una idea presentada per Angel González Fernández. La seva solució tècnica s’aconsegueix a partir d’un escàner 3D de la cama de l’usuari, la seva posterior impressió amb materials d’alt rendiment mecànic i una electrònica de qualitat reutilitzable en diferents pròtesis. A mesura que el pacient va creixent, es repetirà l’escàner 3D de la cama i únicament serà necessari instal·lar l’electrònica de la pròtesi anterior. El premi per al guanyador és una beca per cursar el Màster Oficial en Innovació i Desenvolupament de Projectes de Negoci que imparteix Florida Universitària.
La segona idea innovadora premiada en aquesta edició és el projecte ‘SONOLABmóvil’, d’Antonio Sánchez Sánchez, un sistema de mitjans tècnics i mètodes pedagògics que porta l’educació musical del segle XXI, amb ajuda de la tecnologia, a qualsevol lloc superant les limitacions que imposa un aula de música. Aquesta metodologia ha donat lloc a crear una banda sonora col·laborativa a l’aula des de zero, amb microfonía, tablets, apps i sons d’objectes i aigua transformats digitalment.
I el tercer lloc del concurs és per a una aplicació ciutadana per assenyalar amb contingut multimèdia els desperfectes a les ciutats i remetre-ho a les autoritats. La app, presentada per Hammada Saleh Moulud, connecta als ciutadans amb les institucions públiques, generalment ajuntaments.