Premis Honorífics GAC-Fundació Banc Sabadell a l’artista i al galerista

Els Premis GAC 2016, organitzats por el Gremi de Galeries d’Art de Catalunya, és una de les cites més destacades de l’agenda cultural, va reunir a més de 250 personalitats de la cultura: artistes, galeristes, comissaris, crítics, periodistes i representants institucionals.

premiados-gac-barcelona-entidades

D’esquerra a dreta: Ernesto Ventós, Carles Taché, Francesc Mestre, Josep Casamartina, Josep Santacreu, Carles Geli, Anna Maria Guasch, Marc Domènech, Victòria Combalia, Rafael Tous, Mònica Ramon, Eduard Mayoral, Jordi Mayoral, Miquel Molins, Enric Farrés, Antoni Llena, Manel Esclusa i Frederic Montornés.

Aquest dimarts 7 de juny, el Museu d’Art Contemporani de Barcelona (MACBA) va acollir la IX nit del galerisme per celebrar els Premis GAC 2016 amb l’objectiu de potenciar el paper difusor de les galeries d’art de Catalunya i posicionar-les com a centres fonamental del mercat artístic i de la promoció dels artistes.

Premi Honorífic GAC – Fundació Banc Sabadell al galerista i l’artista

En aquesta edició i com a novetat, s’afegeix al reconeixement de la trajectòria d’un artista, també el d’un galerista. Per aquest motiu, la Fundació ha atorgat dos premis:

Premi Honorífic GAC – Fundació Banc Sabadell a l’artista irlandès Sean Scully. Des de fa més de 20 anys, s’ha convertit i consolidat com un gran exponent de l’art contemporani a nivell internacional. El seu treball és reconegut pel seu gran domini del color i les seves elegants combinacions de línies horitzontals i verticals. Reconegudes col·leccions d’art de tot el món alberguen les seves obres, des del Metropolitan Museum of Art, el Museo Nacional Centre d’Art Reina Sofia o la Tate Gallery. Amb aquest guardó, l’artista irlandès passa a formar part de l’elenc de premis honorífics GAC formats per Antoni Tàpies (2010); Jaume Plensa (2011); Richard Hamilton (2012); Antoni Muntadas (2013), Alfons Borrell (2014) i Susana Solano (2015).

Premi Honorífic GAC – Fundació Banc Sabadell al galerista Francesc Mestre. Està considerat com un dels grans experts de l’art català, amb una carrera de més de 40 anys. Ha estat vinculat amb galeries de prestigi com Adrià o René Metras. En el 2001, va obrir la seva pròpia galeria a Barcelona, un espai on ha recuperat autors de l’art català com per exemple Josep Obiols, Opisso, Lola Anglada o Feliu Elias, entre d’altres. A més, per la seva galeria han passat artistes com Subirats i Francesc Domingo; escultors com Rafael Solanic, Miguel Berrocal i Manolo Hugué; i representantes  representantes de les Avantguardes Històriques com Picasso, Miró, Guinovart o Ràfols Casamada, entre d’altres. Mestre es converteix en el rpimer en rebre aquest guardó, de nova creació en el marc dels Premis GAC.