Premi Internacional de Paisatge Rosa Barba al projecte de zones verdes dels Jocs Olímpics de Londres 2012

El projecte de disseny de les zones verdes ‘Queen Elizabeth Olympic Park’ que va formar part de la peça central dels Jocs Olímpics de Londres 2012 ha guanyat el IX Premi Internacional de Paisatge Rosa Barba en el qual col·labora la Fundació Banc Sabadell i que s’atorga en el marc de la Biennal Internacional de Paisatge organitzada pel Col·legi Oficial d’Arquitectes de Catalunya.

Hangreaves Associates va dur a terme aquest disseny de més de 110 hectàrees de terreny reconeguts com els ‘Jocs més verds’ de la història. S’ha convertit en el parc més gran creat a Europa des de fa més de 150 anys, amb un disseny que sintetitza segles de tradició paisagística britànica i la realitat dels brownfields postindustrials (terrenys industrials abandonats). A més, afegeix i combina els avenços en sostenibilitat conamb l’objectiu de crear un nou tipus de parc per al segle XXI.

premio-rosa-barba-queenelizabetholympicpark-londres-3

El parc, que està sitaut en l’entorn del riu Lea, inclou una àrea medioambiental a la zona nord i una zona més festiva en el sud, amb el Olympic Gardens, inspirats en els diferents països que van participar en els Jocs Olímpics. La zona nord del Queen Elizabeth Olympic Park transforma l’antic canal industrial en un corredor naturalitzat amb pradries, àmplies zones de gespa, bancs esculturals…

Més sobre els seus autors

Mary Margaret Jones és arquitecta de paisatge per l’Escola d’Arquitectura i Disseny del Paisatge de Texas. Jones és Prince Charitable Trust Fellow en Landscape Architecture of the American Academy a Roma i actual presidenta de la Board of Trustees.

George Hargreaves és arquitecte de paisatge per la Harvard University Graduate School of Design i Màster en Arquitectura del Paisatge. És el director de disseny de Hargreaves Associates, on ha rebut 34 premis nacionals de l’American Society of Landscape Architects, 6 de l’American Institute of Architects, 5 de Waterfront Center i 3 del Progressive Architecture.

Gavin McMillan és arquitecte de paisatge per la QLD University of Technology de Brisbane, Austràlia. La seva àrea d’especialització és la transformació de zones en llocs culturals.