Premi a la creativitat, el disseny i el talent emergent: Laus Aporta-Fundació Banc Sabadell, Medalles ADI i Habitàcola

Durant la nit dels Laus, celebrada divendres passat 10 de juny, es va lliurar un dels premis més destacats, el III Laus Aporta – Fundació Banc Sabadell, guardó que valora els projectes que destaquen per la seva aportació social, econòmica o cultural. Aquest any ha recaigut en ‘Cenizas’ de l’estudi McCann Madrid pel següent anunci:

A més, durant la nit dels Laus, també es va lliurar el Laus Aporta – Fundació Banc Sabadell a estudiants pel projecte ‘Think, the veggie ink’, d’Eva Vesikansa de l’escola IDEP Barcelona. Es tracta d’una marca alternativa de tinta serigràfica produïda amb matèria primera 100% vegetal, sense additius ni tòxics. Va ser premiada per tractar-se d’una proposta experimental, innovadora, ecològica i sostenible que planteja tornar als orígens.
 LAUS_16_9 LAUS_16_6

Uns altres dels guardons que va lliurar la Fundació van ser les Medalles ADI que el seu objectiu és fomentar i incentivar la cultura del disseny. L’acte de lliurament va tenir lloc el passat 9 de juny i va assistir a lliurar els guardons, el president de la Fundació, Miquel Molins.medallas-adi-fadfest-barcelona-entrega-4

En total es van atorgar 3 medalles a joves professionals recentment graduats en les següents categories:

-Premi Medalla ADI Or per al projecte ‘Plow 2.7’ amb el disseny de Roc Miranda i Fuentes, d’ESDi (Escola Superior de Disseny). Es tracta d’una pala de rescat que trenca amb la tradicional pala extensible mono-mango. El projecte es basa en un replantejament ergonòmic d’utilització del producte mitjançant una proposta de doble manxol, amb tres posicions d’ús per disminuir el desgast físic durant el rescat i optimitza el temps.

-Premi Medalla ADI Plata per al projecte ‘Drain-Wi’ de Cristóbal Carabante Sánchez de l’Escola Municipal d’Art i Disseny Terrassa. Es tracta d’un sistema ergonòmic per escórrer les baietes de microfibra plantejat per resoldre un problema de salut, ocasionat per l’ús intensiu d’aquestes en l’àmbit professional. Aconsegueix reduir la força necessària evitant gestos agressius.

Plow2.7_imagen_3

DRAIN-Wi_imagen_2

-Premi Medalla ADI Bronze per al projecte ‘Glop’ de Berta Julià Sala d’ELISAVA (Escola Superior de Disseny i Enginyeria de Barcelona) per la seva col·lecció de cinc recipients que ofereixen una gran varietat de funcions gràcies a la seva baixa rigidesa. Aplicant simples gestos, la seva forma varia i amb això, la seva utilitat.

Glop_imagen_1

I finalment, el passat 8 de juny es van lliurar els Premis Habitàcola als millors projectes sobre l’ús dels ‘Terrats’. Els guardons van recaure en ‘Cooperatives’ de Carla Llorca, Laia Ballester i Cristina Reig de EASD Deià en el qual proposen elaborar un procés pel qual es pugui recuperar el major conjunt de terrados possibles:

I l’altre projecte premiat ha estat ‘Get in line’ de Cristina Sobrat Romero, Natalia Posada i Sergio Lobato de l’Escola Massana és el que proposen una alternativa mediambiental i social que generi un corredor verd dins de la infraestructura ecològica de Barcelona. L’objectiu és connectar el parc de la Ciutadella amb Montjuïc, a través de la intervenció en els terrats, generant espais verds que afavoreixin les relacions entre la comunitat: