PhotoEspaña analitza Europa a través de 330 autors en 94 exposicions

El Festival de PhotoEspaña obre les seves portes en una edició on ofereix una visió de la fotografia en el continent europeu. Per a això, participen en el Festival 330 autors en 94 exposicions i 16 programes i activitats en 46 seus nacionals i internacionals. En la categoria de mostres indivisuals destaquen autors com Bernard Plossu, Lucia Moholy, Shirley Baker, Carlos Saura, Juana Biarnés, Miroslav Tichy, Cristina de Middel, Linarejos Moreno o Vivian Maier, entre d’altres; i en obres col·lectives destaquen obres d’Anders Peteren, Thomas Ruff, Juergen Teller, Anton Corbijn, Clare Strand o Chris Steele-Perkins, entre d’altrse. Pots consultar la programació completa de totes les exposicions fent clic aquí.

Com a novetat, Segòvia i Múrcia es converteixen en noves seus del Festival junt a Madrid, Alcalá de Henares, Alcobendas, Lanzarote i Saragossa. A nivell europeu, són seus de PhotoEspaña museus i festivals de Bratislava, Chalon Sur Saône, Dublin, Estambul, Helsinki, Londres, Moscú, Paris, Riga, Róterdam i Varsòvia.

Vivian Maier - Autorretrato

Vivian Maier – Autorretrato

En la nit. Projeccions a l’aire lliure PhotoEspaña-Fundació Banc Sabadell

La Fundació Banc Sabadel i PhotoEspaña conviden a quatre artistes visuals a realitzar diverses peces per a aquest programa, que presenta una seriï treballs projectats en suports insòlits situats en diversos enclavaments de la ciutat de Madrid.
Els arbres, les façanes d’edificis o les estructures urbanes d’alguns dels llocs més emblemàtics del Festival es converteixen en espais expositius a l’aire lliure, oferint al públic convocat i casual una enlluernadora galeria d’imatges. Aquest programa de projeccions comptarà amb la participació de:

-2 de juny en el Reial Jardí Botànic: Julien Nonnon desplega una mostra del seu treball, el qual s’articula, essencialment, en la interacció amb l’arquitectura i els elements urbans i naturals a través dels seus ‘safaris urbans’. Els seus animals salvatges humanitzats ens ofereixen imatges úniques en la nit de Madrid.

-3 de juny en el Centre Cultural Conde Duque: Daniel Canogar presenta una projecció seguint les pautes de la videoinstal·lació i la intervenció pública amb un dels seus ‘assalts’. La peça que es mostrarà en el Festival és el resultat d’una performance participativa, que dóna lloc a una animació en vídeo dinàmica de multitud de formes.

-4 de juny en Matadero Madrid: Javier Riera explora les relacions entre naturalesa i geometria a través d’intervencions lumíniques sobre el paisatge i els edificis. En aquesta ocasió, les seves cérvols, que es projecten sobre les superfícies amb una naturalitat sorprenent, recorden a l’acte de l’home primitiu de pintar animals sobre les parets de les coves.

-5 de juny en la Biblioteca Nacional:  Louise Mackenzie mostra el seu interès en la matèria viva i en les relacions amb el mitjà a través d’un treball que es basa en la creació d’instal·la­cions, escultures, performances, sons i projeccions partint d’elements orgànics i residuals procedents dels espais sobre els quals, després, actua.