La música clàssica es reinventa amb l’Escola de Música Reina Sofia

La Fundació Albéniz, junt amb la Fundació Banc Sabadell, ha posat en marxa el programa ‘Innovació Musical i Emprenedoria’ de l’Escola de Música Reina Sofia amb l’objectiu de proporcionar als joves estudiants tot el necessari per desenvolupar la seva carrera musical així com apropar al gran públic la música clàssica.

Divendres passat 28 d’octubre es va llançar el programa amb unes jornades en les quals es van celebrar diferents accions com per exemple ‘happennings’ musicals en llocs inèdits; trobades amb emprenedors dels sectors digital, musical i social; reptes i desafiaments al carrer per als músics i actuacions en públic.
Al llarg de la jornada els estudiants van tocar en diferents espais públics, on van donar a conèixer la música clàssica a tot el que passava per la Gran Via de Madrid o per la Porta del Sol, entre uns altres…

Més sobre el programa

En aquesta primera edició participen 40 alumnes de l’Escola de Música Reina Sofia en el curs acadèmic 2016-2017.
El programa està compost per dues àrees formatives: teòrica i pràctica. La primera part inclou sessions temàtiques sobre el lideratge, la gestió de la carrera musical, les tecnologies i xarxes socials, la captació de fons i audiències, i el rol del músic en la societat. A més, els alumnes tindran l’oportunitat de participar en trobades amb emprenedors del món de la cultura i d’altres sectors, amb la finalitat de compartir experiències i relats personals d’emprenedoria. En la segona part del programa, els alumnes treballaran en grups per dissenyar i desenvolupar un projecte real innovador que present un repte per a la societat. Al final del curs ho exposaran davant un panell d’experts.