“La música clàssica necessita trobar novas fórmules per acostar-la a la societat”, primer dreamer d’Imagine Silicon Valley 2017

Un total de 12 Dreamers participaran de l’1 al 31 de juliol a l’Imagine Silicon Valley 2017, que se celebrarà en Sant Francisco (Estats Units). Es tracta d’un programa d’innovació disruptiva en el qual desenvoluparan projectes amb l’ajuda de mentors i experts, a més de visitar les empreses més destacades del món com Google, Facebook, Twitter, Tesia, Stanford i Berkley.

Tres joves aniran becats per la Fundació, el primer d’ells és Alberto Álvarez, de 23 anys i de Madrid, procedent de l’Escola de Música Reina Sofia participa al primer programa d’emprenedoria i innovació musical en el qual col·laborem. Aquest jove talent al piano posa rumb a Silicon Valley, hem parlat amb ell perquè ens expliqui com afrontarà aquesta nova experiència.

Què vas sentir en assabentar-te que eres dreamer oficial d’Imagine Silicon Valley 2017? Al principi no t’ho creus. Em van trucar per telèfon al matí i durant la conversa em tremolaven les mans. No ho vaig acabar d’assimilar fins a uns instants després. Quan vaig penjar vaig sentir per dins una explosió d’eufòria i vaig començar a donar salts per tota la casa.
Com t’imagines el teu pas pel programa? Vaig amb moltes ganes i il·lusió. Mai saps què t’oferiran aquest tipus de viatges, però són d’aquelles experiències que marquen un abans i un després en la teva vida. Com a músic i compositor espero aportar la meva faceta creativa en totes les activitats i projectes que sorgeixin.

Es una gran oportunidad poder estar un mes en la cuna de las empresas tecnológicas más importantes del mundo, ¿qué objetivos te has marcado? Voy con la mentalidad de observar y aprender todo lo posible. Si esas empresas están donde están, es porque están haciendo muchas cosas bien. Es todo un privilegio tener la oportunidad de ver de cerca cómo funcionan. Espero traerme muchas ideas para continuar con el proyecto de emprendimiento que tengo en marcha aquí en la Escuela.

És una gran oportunitat poder estar un mes en el bressol de les empreses tecnològiques més importants del món, què objectius t’has marcat? Vaig amb la mentalitat d’observar i aprendre tot el possible. Si aquestes empreses estan on estan, és perquè estan fent moltes coses bé. És tot un privilegi tenir l’oportunitat de veure d’a prop com funcionen. Espero portar-me moltes idees per continuar amb el projecte de emprendimiento que tinc en marxa aquí a l’Escola.

Com valores que institucions com l’Escola Superior Reina Sofia i la Fundació Banc Sabadell recolzin el talent i brindin aquestes oportunitats? Em sembla un grandíssim encert. La música clàssica necessita emprenedors que trobin noves fórmules per acostar-la a la societat. Iniciatives com aquesta són tota una inversió de futur. Com a afortunat en aquesta ocasió estic molt agraït a tots els que han fet possible aquesta oportunitat, que sense cap dubte, vaig a aprofitar al màxim.

Vídeo presentació d’Alberto Álvarez: