La Fundació Banc Sabadell es converteix en col·laborador principal de Foto Colectania a través del tema anual ‘Però, què és la fotografia?’

La Fundació Foto Colectania inicia aquest 2016 amb tota una sèrie de programes per seguir difonent la fotografia i el col·leccionisme a través d’exposicions, edicions de catàlegs i activitats com a col·loquis o seminaris. Com a novetat, aquest any, la Fundació Banc Sabadell es converteix en un dels col·laboradors principals durant aquesta nova etapa que comença qüestionant-se ‘Però, què és la fotografia?’, un lema que pretén cridar l’atenció sobre la rellevància que ha pres la imatge i la fotografia en la societat i la cultura contemporània.

rdp nueva etapa Foto Colectania. Foto por mahala nuuk-1

D’esquerra a dreta: Pepe Font de Mora, director de la Fundaci Foto Colectania; Irene Mendoza, co-directora artística de la Fundació Foto Colectania Ramon Armadàs, patró director Fundació Damm; Mario Rotllant, president de la Fundació Foto Colectania; Miquel Molins, president de la Fundació Banc Sabadell; i Ramon Agenjo, president de la Fundació Damm.

Una nova etapa que, segons afirma el president de la Fundació Banc Sabadell, Miquel Molins, ‘des de la Fundació donem suport perquè creiem i posem en valor a aquells organismes culturals com Foto Colectania que apropa el món de la fotografia a la gent, a la societat’.

Tres exposicions sota un mateix lema

‘Tota Fotografia és un enigma’ de Michel Frizot (3 de març – 21 de maig)

Aquesta mostra descobreix el misteri que hi ha en tota fotografia de la mà de Michel Frizot, considerat el gran historiador de la fotografia a França. Ha estat col·leccionant, durant anys, fotografies preses per desconeguts o anònims. Aquesta mostra es completa amb les següents activitats paral·leles: 5 i 6 d’abril simposi ‘La singularitat fotogràfica’, a càrrec de Michel Frizot i Cédric de Veigy. A les 19.00h en l’Institut Francès de Barcelona.

Imagen Michel Frizot_1

‘Vivian Maier. In her Own Hands’ (6 de juny – 11 de setembre)

Des que va ser descobert el seu arxiu en 2007 en una subhasta local (100.000 negatius de fotografies preses entre finals dels cinquanta i els noranta), la seva obra i la seva història s’ha convertit en fenomen global. Una mainadera que va realitzar aquest corpus als carrers de Nova York i Chicago. Les seves imatges són d’una gran qualitat i tenen en molts casos un gran sentit de l’humor. Durant l’exposició es duran a terme una sèrie d’activitats vinculades, entre elles la projecció del premiat documental ‘Finding Vivian Maier’.

Vivian%20Maier,%20New%20York%20Public%20Library,%20Ca_%201952

‘Qui és el fotògraf?’ (octubre 2016 – gener 2017)

En la línia del coneixement sobre el que succeeix en la fotografia avui s’emmarca aquesta exposició col·lectiva que mostrarà una sèrie d’autors i obres que qüestionen el paper del fotògraf. Entre les activitats paral·leles a l’exposició està previst l’organització d’un taller dirigit a creadors a càrrec del comissari de l’exposició i alguns dels artistes participants en la mostra.