La Fundació Banc Sabadell ha lliurat el IV Premi ‘Catalunya Europa S.XXI’

La Fundació Banc Sabadell dóna suport a aquest guardó per la seva aposta a incentivar i reconèixer la cultura europea a través d'estudis que exploren les bases culturals i identitat com a fonaments d'una ciutadania europea única i diversa en un context de pluralitat.

EEl president de la Fundació Banc Sabadell, Miquel Molins, ha lliurat el ‘IV Premi Catalunya Europa S.XXI’, que impulsa i organitza la Fundació Catalunya Europa. L’objectiu d’aquest guardó és reconèixer treballs de recerca orientats a conèixer i entendre els reptes claus per a la Unió Europea contemporània.

El treball d’investigació premiat d’aquest any ha estat ‘Of Spitzenkandidaten and European Leaders: The 2014 EP Presidential Campaign in the context of the EU legitimization process’ de l’autor Francesco Camonita, llicenciat en Relacions Internacionals per la Swansea University (Regne Unit). El seu treball analitza l’última campanya electoral europea dels Spitzenkandidaten per a la Presidència amb la reflexió si serà est el començament d’un nou procés democratitzador per part de la Unió Europea.

L’acte de lliurament, que s’ha celebrat aquest dijous 31 de març a les 12:00 hores, ha tingut lloc a l’Aula Europa, seu de les institucions europees a Barcelona. Al lliurament del premi va assistir Javier Sola, president d’ESADE Center of Global Economy and Geopolitics; Carlos Carnero, director gerent de la Fundació Alternatives; Carme Colomina, periodista del diari Ara i investigadora associada al CIDOB.