La Dra. Nagore Iriberri, guanya el XV Premi Fundació Banc Sabadell a la Investigació Econòmica

El Jurat del XV Premio Fundació Banc Sabadell a la Investigació Econòmica ha reconegut a la Doctora Nagore Iriberri com a guanyadora del premi 2016, dotat amb 30.000 euros. L’objectiu del guardó és premiar i reconèixer el treball dels investigadors en els camps del coneixement econòmic, empresarial, jurídic i social i contribuir a l’anàlisi i formulació d’alternatives que promoguin el benestar social.

Està dirigit a investigadors menors de 40 anys que compten amb un currículum de recerca excel·lent en els citats camps. Els candidats al Premi poden ser proposats per universitats, centres acadèmics i d’investigació, fundacions, empreses i altres institucions tant nacionals com internacionals.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Imatge del jurat, format per (d’esquerra a dreta): Ana Isabel Fernández Álvarez, Gonzalo Barettino Coloma, Olympia Bover Hidiroglu, Rafael Repullo Labrador, Josep Oliu Creus, José Manuel Campa Fernández, Teresa García-Milà Lloveras, José Ramón Álvarez-Rendueles Medina i Juan Antonio Vázquez García.

Més sobre Nagore Iriberri

Nagore Iriberri és llicenciada en Economia per la Universitat del País Basc i doctora en Economia per la Universitat de Califòrnia, Sant Diego. Ha estat professora en la Universitat Pompeu Fabra i en l’actualitat és professora de la Universitat del País Basc.

La seva línia d’investigació se centra en el camp de l’economia experimental i la teoria de jocs aplicada a l’estudi del comportament social. Un tema destacat en els seus treballs és entendre com raonen els individus en situacions estratègiques quan no han tingut l’oportunitat d’aprendre sobre la base d’experiències prèvies. També s’ha ocupat d’analitzar com afecta al rendiment dels individus rebre informació sobre els seus resultats en relació a uns altres i no en termes absoluts. Les seves últimes investigacions han analitzat les diferències de resposta en situacions competitives sobre la base del gènere dels participants, tant en adults com en nens.