“La curiositat és el motor de qualsevol científic”, Núria López-Bigas, XI Premi Fundació Banc Sabadell a la Investigació Biomèdica

banner-streaming-biomedica-catala

Just en una setmana, la Dra. Núria López-Bigas rebrà el XI Premio Fundació Banc Sabadell a la Investigació Biomèdica per la seva contribució al desenvolupament de nous mètodes bioinformáticos per a l’estudi del genoma del càncer. El seu treball obre nous camins per a la classificació dels malalts de càncer d’acord amb les mutacions que porten els seus tumors i avançar així en la implantació de les teràpies individualitzades més adequades per a cada pacient. L’acte de lliurament tindrà lloc al centre corporatiu Banc Sabadell a Sant Cugat del Vallès (Barcelona) amb la participació del president de l’entitat, Josep Oliu.

Coneix el costat més personal de la Dra. López-Bigas a través d’11 respostes breus:

1.- Què hagués estat de Nuria López-Bigas si no hagués estat biòloga? Moltes coses m’haguessin agradat. Potser historiadora o periodista de recerca, o treballar en alguna altra branca científica.

2.- Tret principal que ha de tenir un bioinformático. Un tret de qualsevol científic ha de ser la curiositat, sigui el que sigui el camp en el qual treballi. En bioinformática a més t’han d’interessar l’anàlisi de dades, estadística, programació… però al final aquestes són, per a nosaltres, eines per contestar preguntes biològiques, la curiositat és el motor.

3.- Nuria López-Bigas de petita somiava amb ser… Moltes coses, probablement una diferent cada dia.

4.- I ara somia a convertir-se… El que sóc m’agrada, em conformo amb tenir salut per mantenir-ho.

5.- La qualitat que més aprecia en una persona? Honestedat.

6.- Quin descobriment li agradaria poder anunciar d’aquí a uns anys? No ho sé, mai saps on et porta la recerca.

7.- Què necessita per concentrar-se? Un problema interessant en el qual pensar.

8.- Treballar amb música o en silenci? Silenci, encara que em concentro igual amb música o soroll de fons. No solc posar música per treballar.

9.- A quin lloc li agrada acudir per desconnectar? Qualsevol lloc amb la meva família em serveix, la platja, la muntanya, un parc…

10.- Llibre digital o de paper? De paper.

11.- Què titular li agradaria llegir algun dia? Barcelona en el top de ciutats en recerca i tecnologia. Crec que és possible.