Josep Oliu ha lliurat el XV Premi Fundació Banc Sabadell a la Investigació Biomèdica a la Dra. López-Bigas

L’acte de lliurament, que ha tingut lloc al centre corporatiu Banc Sabadell a Sant Cugat del Vallès, ha reunit a premiats d’edicions anteriors, als membres del jurat, representants institucionals, personalitats destacades de la comunitat mèdica, científica i de recerca, així com a les universitats de tota Espanya i inversors interessats en els projectes de recerca. En aquesta onzena edició s’han presentat un total de 53 candidatures amb perfils d’investigació bàsica, clínica i epidemiològica.

Durant l’acte de lliurament, Josep Oliu, president de BancoSabadell va destacar que “la investigació és un motor de progrés. Som conscients que és molt necessària i estem convençuts que aquestes iniciatives són imprescindibles per activar la potencialitat d’un país, i contribuir a trobar noves alternatives que ens permetin encarar millor el futur”.

Un premi que reconeix al coneixement, va apuntar el president del jurat, Carlos López-Otín, qui va asegurar que “la clau està a recolzar iniciatives que explorin els límits d’aquest coneixement i la Fundació Banc Sabadell ho aconsegueix premiant el talent”.
Per la seva banda, Núria López-Bigas, XI Premio Fundació Banc Sabadell va mostrar el seu agraïment “gràcies a la Fundació Banc Sabadell, podem explicar a la societat el treball que fem els científics. Aquest premi és pel meu un honor, una important responsabilitat i és també el reconeixement a tots els que estudiem les mutacions que tenen els tumors”.

11 anys del Premi

El Premi Fundació Banc Sabadell a la Investigació Biomèdica arriba a la seva XI edició creixent cada any i afermant el seu reconeixement nacional i internacional. L’objectiu del Premi Banc Sabadell a la Investigació Biomèdica és premiar la trajectòria d’un científic jove que hagi desenvolupat la seva carrera a Espanya i que compti amb una important projecció de futur. Dotat amb 50.000 euros, és reconegut en l’àmbit acadèmic com un dels premis més importants dels quals es concedeixen a Espanya en un sector tan estratègic com el de les ciències de la salut.

Més sobre la Dra. Núria López-Bigas

La Dra. Núria López-Bigas és llicenciada en Biologia per la Universitat de Barcelona. Núria López-Bigas és professora d’investigació ICREA a la Universitat Pompeu Fabra (UPF), i dirigeix un laboratori, al Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona, dedicat a la investigació dels genomes de càncer. El seu laboratori ha estat pioner en desenvolupar mètodes computacionals per identificar les alteracions genòmiques implicades en els mecanismes del càncer. En col·laboració amb els principals consorcis internacionals, el seu grup ha analitzat el genoma de milers de tumors per generar el catàleg dels gens directament responsables dels càncers més prevalent en la població, contribuint a una major compressió de la biologia de la malaltia, amb l’objectiu que s’uneixin a l’ADN interferint en els processos cel·lulars de reparació de l’ADN, fent lloc a acumulacions de mutacions en aquestes regions del genoma.