Josep Oliu ha lliurat el XII Premi Fundació Banc Sabadell a la Investigació Biomèdica i el I Premi a les Ciències i l’Enginyeria

El president de Banc Sabadell, Josep Oliu, ha lliurat el XII Premi Fundació Banc Sabadell a la Investigació Biomèdica al Dr. Borja Ibáñez per la seva contribució a la lluita contra les malalties cardiovasculars; i el I Premi Fundació Banc Sabadell a les Ciències i l’Enginyeria al Dr. Romain Quidant,per les seves contribucions en el camp de la nanofotònica, entre les que destaquen les seves pinces ‘nano’ que permeten atrapar i moure partícules sense modificar-les.

L’acte de lliurament que ha tingut lloc al centre corporatiu de Banc Sabadell a Sant Cugat del Vallès, ha reunit a personalitats del món científic, acadèmic, econòmic, polític, inversors interessats en projectes d’investigació i alguns dels anteriors premiats.

Ambdós premis, dotats amb 50.000 euros cadascun, té l’objectiu de reconèixer la trajectòria de joves investigadors que hagin desenvolupat la seva carrera a Espanya i que compten amb una important projecció de futur.

Més sobre els premiats

El jurat d’aquesta primera edició del premi a les Ciències i l’Enginyeria, que compta amb la col·laboració del BIST (Barcelona Institute of Science and Technology), ha escollit al Dr. Quidant per les seves contribucions en el camp de la nanofotònica, entre les que destaquen les seves pinces ‘nano’ que permeten atrapar i moure partícules tan petites com les molècules i els virus sense modificar-les, amb enormes aplicacions en biomedicina. Els seus treballs sobre la manipulació de la llum a escala nanomètrica amb làsers i antenes miniaturitzades obren un nou panorama en la tecnologia del futur. El Dr. Quidant treballa actualment a l’Institut de Ciències Fotòniques de Barcelona (ICFO) en el camp de la nanoplasmònica i des de 2008 és professor ICREA i líder del grup de tinença en ICFO.

Per la seva part, el jurat del XII Premi a la Investigació Biomèdica ha reconegut al Dr. Ibáñez per la seva innovadora contribució a la lluita contra les malalties cardiovasculars a través de la translació dels coneixements bàsics i tecnològics a la prevenció i tractament d’aquesta patologia. El Dr. Ibáñez, combina l’actividad científica dirigint un grup d’investigació en el Centre Nacional d’Investigacions Cardiovasculars (CNIC) amb l’activitat clínica exercint com a cardiòleg intervencionista a l’Hospital Universitari Fundación Jiménez Díaz de Madrid. A més és cap de grup en el recentment creat CIBER de malalties cardiovasculars (CIBERCV).