‘Fruit Belt’, tanca el cicle ‘Peu a fora’ a Espai 13 de Fundació Joan Miró

La Fundació Joan Miró acull el nou cicle d’exposicions ‘Un peu a fora. Expedicions i diàspores’ a l’Espai 13 fins setembre de 2017, amb la col·laboració de la Fundació Banc Sabadell. El programa proposa reflexionar sobre qüestions de pertinença, continuïtat i ruptura del model establert en l’escena artística de Barcelona.

L’artista Martin Llavaneras proposa amb ‘Fruit Belt’ una incursió als marges divisoris entre l’espècie humana i el seu entorn. El títol d’aquesta exposició fa referència al terme anglosaxó utilitzat per referir-se a les regions optimitzades per a la producció de la fruita, extensions de parcel·les agrícoles caracteritzades per la proliferació de magatzems industrials.

Foto: Pere Pratdesaba.

L’exposició s’articula mitjançant dues peces connectades entre elles. La primera peça és una construcció disposada transversalment a la sala en l’interior de la qual es donen unes condicions atmosfèriques diferenciades respecte la resta de la sala. I la segona peça, situada al passadís de la sala, consisteix en un conjunt de dipòsits plens de líquids diferents. Mitjançant un circuit de mànegues, bombes i temporitzadors, aquests contenidors distribueixen arreu de l’Espai 13 alguns dels additius sintètics que s’afegeixen a la pell de la fruita com a barrera protectora per augmentar-ne la vida comercial.

A partir de les tècniques dissenyades per controlar la maduració de la fruita, l’artista desplega un assaig conceptual i escultòric sobre els cicles vitals de les matèries primeres i les relacions que hi establim.