L’art contemporani conquista Barcelona amb el Swab i el Gallery Weekend

Barcelona es converteix per uns dies, del 29 de setembre al 2 d’octubre, en la capital de l’art contemporani emergent amb la IX edició de Swab, la Fira Internacional d’Art Contemporani de Barcelona que reunirà un total de 75 galeries de 25 països a través de nous programes comisariats com per exemple Focus Magreb, Cross-Bounders o Inside Out, en el qual col·labora la Fundació Banc Sabadell. A més, es podrà visitar programes ja consolidats com Swab Solo, Swab Seed, Drawing applications i MYFAF.

No és l’única cita aquests dies d’art contemporani, ja que se celebra també la II edició del Barcelona Gallery Weekend en la qual participaran 23 galeries, es produiran fins a cinc intervencions artístiques en espais molt singulars de la ciutat i s’organitzaran fins a 24 exposicions. Una cita cultural en la qual es reuneixen amants de l’art, col·leccionistes, professionals i artistes. Un cap de setmana únic per descobrir l’àmplia programació de les galeries més destacades de Barcelona, intervencions artístiques, rutes guiades, project spaces i exposicions.

Nou programa IN/OUT, en Swab Barcelona

La Fundació col·labora en aquest programa independent comisariado per Frederic Montornés i Imma Prieto en el qual es presenta una selecció de joves artistes a través d’una pregunta central: què vol dir estar fora o dins? A partir d’aquesta qüestió, es convida a reflexionar a través de les creacions proposades pel talent més emergent de l’art contemporani.

Alguns dels artistes que participen:

Ana Mas Projects. Artista: Lucía C.Pino.

ana-mas-projects-swab-barcelona

Lucía C.Pino.Voluptuoso, 2015, Bombo i Fang, .62x70x58 cm

Me & The Curiosity. Artista: Andrea Gómez.

me-the-curiosity-andrea-gomez-swab-barcelona

Andrea Gómez, I can see beyond, 2013, Tinta sobre paper, 70 x 100 cm

Galería. Palma Dotze. Artista: Andrea Mármol.

andrea-marmol-galeria-palma-dotze-swab-barcelona

Andrea Mármol

Galería Trama. Artista: PSJM.

PSJM.

Premi Fundació Banc Sabadell a la Millor Galeria d’Art

Es tracta d’un reconeixement a la millor Galeria de Swab Barcelona, un premi que consisteix en l’adquisició per a la Fundació Banc Sabadell de l’obra de la galeria premiada. Un jurat compost per col·leccionistes, directors de centres artístics i presidit per Miquel Molins, president de la Fundació.

23 galeries i 24 exposicions amb Barcelona Gallery Weekend

Durant aquests quatre dies Barcelona acollirà, per segon any consecutiu, aquesta cita artística que converteix la ciutat al centre de l’art contemporani amb una àmplia programació d’exposicions que van de la pintura, l’escultura i la instal·lació de la mà d’artistes contemporanis nacionals i internacionals més destacats.

En esta edición, se acogen cinco intervenciones artísticas producidas exclusivamente para la ocasión, en ubicaciones muy singulares como: la Biblioteca Pública Arús acogerá la obra de Lola Lasurt; en la Unidad Muntada de la Guàrdia Urbana de Barcelona se podrá ver la obra de Wilfredo Prieto; en el Club Billar Barcelona, estará la obra de Lúa Coderch; en la antigua fábrica textil de Can Trinxet en L’Hospitalet acoge la de Regina Giménez; y la performance de Robert Llimós en el que se conectarán todos los espacios participantes.