Deu projectes opten al Premi Internacional de Paisatge ‘Rosa Barba’ per la Fundació Banc Sabadell

El 30 de setembre es lliurarà el premi en el Petit Palau del Palau de la Música a Barcelona. Tots els seleccionats són projectes de paisatges realitzats i planejament aprovat al món entre 2011 i 2016.

El Col·legi d’Arquitectes de Catalunya (COAC) i la Universitat de Catalunya-UPC organitzen la 9ª Biennal Internacional de Paisatge el proper 29, 30 de setembre i 1 d’octubre. Durant aquests dies es donarà a conèixer i es lliurarà el Premi Internacional de Paisatge ‘Rosa Barba’ per la Fundació Banc Sabadell.

Els 10 projectes finalistes han estat seleccionats per un prestigiós Jurat Internacional format per James Corner, paisatgista i fundador de Field Operations; Manuel Ruisánchez, arquitecte, vocal del COAC i professor del Master d’Arquitectura del Paisatge del DUOT (UPC); Anuradha Mathur, catedràtica de Paisatge en la Universitat de PennDesign (Índia); kathryn Moore, presidenta de la Federació Internacional de Paisatgistes i catedràtica de paisatge en la Universitat de Birmingham City University (UK); i Eduardo Cadaval, arquitecte i fundador de Cadaval&SolaMorales (Mèxic).

Coneix els projectes seleccionats
 A Flood Adaptive Landscape: Yanweizhoy Park en Jinhua (Xina) de KongjianYu, Turenscape.

Landartpark Buitenschot’ en Hoofddorp (Països Baixos) de Lodewijk van Nieuwenhuijze, H+N+S.

The Good Line’ en Sydney (Austràlia) de Sacha Coles, ASPECT Studios.

Superkilen’ en Copenhague (Dinamarca) de Marin Rein-Cano y Lorenz Dexler, Topotek1.

Renaturation del Aire’ en Confignon (Suïssa) de Georges Descombes, Julien Descombes i Marco Rampini, ATELIER DESCOMBES RAMPINI.

Barangaroo Reserve’ en Sydney (Austràlia) de Peter Walker, David Walker, Jay Swaintek i Doug Findlay, PWP Landscape Architecture.

The Metro-Forest Project: Bangkok Urban Reforestation’ en Bangkok (Tailàndia) de TawatchaiKobkaikityWannapinBoontarika,LandscapeArchitectsofBangkok.

Queen Elizabeth Olympic Park’ en Londres (Regne Unit) de George Hargreaves, Mary Margaret Jones i GavinMcMillan, Hargreaves Associates.

Musée Parc Louvre Lens’ en Lens (França) de Catherine Mosbach, Mosbach Paysagistes.

River Forest Island’ en Changsha (Xina) de Xiao Zheng i Sean O’Malley, SWA group.