‘Conecta Mayores-Conecta Joven’ trenca barreres amb les noves tecnologies

La Fundación Balia impulsa el curs ‘Conecta Mayores-Conecta Joven’ amb l’objectiu de trencar barreres amb les noves tecnologies. Un programa en el qual joves, d’entre 14 i 18 anys, ensenyaran informàtica bàsica a persones majors que per diferents raons tenen major dificultat en l’accés a les TICs. Ho faran a través de tallers i cursos sobre l’ús per exemple dels smartphones. La Fundació Banc Sabadell col·labora amb aquesta iniciativa per fomentar i posa en valor la importància de la tecnologia com a eina de canvi i integració.

Es tracta d’un projecte basat en la metodologia Aprenentatge-Servei que fomenta accions formatives en les quals els joves es comprometen i participen de manera voluntària. Un programa que es desenvoluparà en diferents districtes de la ciutat de Madrid (Tetuán, Fuencarral, Llatina i Carabanchel). En el curs de 2015/16 van participar 305 majors i 99 joves. ‘Conecta Mayores-Conecta Joven’ es consolida com un projecte intergeneracional que té com a objectiu reduir la bretxa digital entre la població amb menys recursos i amb més dificultats d’accés a la societat de la informació i reforçar al seu torn l’autoestima dels joves i de les persones majors.