Art<35 bs/2015, un pont entre els joves creadors i el circuit professional de l'art

Joves, talent artístic i creació emergent són les bases que conformen la mostra d'obres de la vuitena edició de Art<35 BS/2015. Les obres, dins de les disciplines de la fotografia i la pintura, es construeixen sobre un eix narratiu comú: el pas del temps, els espais buits i el rastre que la societat deixa en ells; i cadascuna d'elles mostra una visió única i particular de l'autor. L'exposició ha estat inaugurada aquest dimecres 3 i pot visitar-se fins al 26 de setembre en la Galeria Trama i la Sala Parés, a Barcelona.

Les 50 peces que s’exposen són les seleccionades d’entre els prop de 70 dossiers presentats a concurs. La selecció d’obres va ser duta a terme per un jurat format per professionals del sector que participen de forma directa o indirecta en la carrera de joves artistes, bé sigui a través de la docència, l’assessorament o la difusió. Els deu seleccionats, que procedeixen en la seva majoria de les facultats de Belles Arts d’Espanya i tenen una mitjana de 25 anys, són: Aïda Andrés Rodríguez, Javier Artero, Sonsoles Company, Di+lA group, Mar Guerrero, Charlotte Jansen, Iker Lemos, Clara Palomar, Mònica Planes y Cristina Santos. La Fundació Banc Sabadell impulsa aquesta iniciativa des de la seva creació, permetent d’aquesta forma l’accés de creadors emergents al circuit de galeries d’art, al mecenatge o al col·leccionisme, i vinculant les facultats de Belles arts amb el món professional.