Arrenca ‘Serenates’, el festival de música valenciana

El festival musical d’estiu Serenates està dedicat especialment a la música composta i interpretada, principalment, per músics valencians. Durant gairebé un mes, el claustre de l’edifici històric de la Universitat de València es converteix en l’escenari que serveix de plataforma per a la promoció i la difusió de grups valencians.

En el seu vintè novena edició, el festival ha augmentat el nombre d’actuacions, en total 15, amb la participació de 739 intèrprets (dels quals 644 són valencians), 250 artistes més que en l’edició anterior, dels quals 518 són joves talents.

Propers concerts

-29 i 30 de juliol: Orfeó Universitari de València i Orquestra Filharmònica de la Universitat de València. Com a cloenda del seu 20 aniversari, l’Orquestra presenta l’espectacle audiovisual ‘La setena parada: viatge musical entre cultures en 7 moviments’.
-1 de juliol: Estil Concertant amb la soprano Isabel Monar, la traverso Marisa Esparza i la fortepiano Silvia Márquez, interpretaran ‘Mozart i Martín i Soler, Vides Paral·leles’. Aquest grup valencià, especialitzat en la interpretació de música dels períodes barrocs i clàssic europeus, presenten un programa d’àries de Mozart i Martin Soler.

Serenates-festival-estilconcertant

-2 de juliol: Leioa Kantika Korala, el cor jove del País Basc dirigit per Basilio Astulez, una de les figures més representatives de la pedagogia musical, interpretarà el programa ‘Caelum et terra’.

Serenates-festival-LeioaKantikaKorala

-3 de juliol: Orfeó Universitari de València interpretarà les estrenes de les obres ‘Ad urbe condita’ de Ramon Pastor i ‘Eroticitats’ de Pau de Luis.
serenates-festival-orfeouniversitarivalencia
-4 de juliol: el Cor de la Generalitat Valenciana, dirigit per Francesc Perales, interpretarà el programa ‘Poesia en el cor: del Tirant a la generació del 27’, amb poemes musicals de temàtica amorosa a capela.
-5 de juliol: Jordi Savall interpretarà el programa ‘Li reveuse’ amb obres para viola de gamba en el temps de Marin i de Mr. De Sainte-Colombe.

serenates-festival-jordisavall

-6 de juliol: Orquestra de València actuarà en un concert de caràcter benèfic amb la participació destacada de joves talents.
-7 de juliol: Colectivo Mortero presentarà l’espectacle ‘La pell possible’ un projecte interdisciplinari de poesia, música, dramatització i imatge amb poetes com Ausiàs Marc, Vicent Andrés Estellés, Marc Granell, Manuel Asensi, Begonya Pou i Lola Andrés.

-8 de juliol: Tornejants i Muixeranga de Algemesí.

-9 de juliol: Urbalia Rurana.

-10 de juliol: Jove Banda Simfònica de la FSMCV amb el cantaor Pep el Botifarra.