Arrenca la segona edició de DONE, el programa de reflexió i creació visual

La Fundació Foto Colectania impulsa, amb el suoport de la Fundació Banc Sabadell, la segona edició de DONE, un projecte de pensament i creació que vol aproximar-nos al nou ecosistema de la imatge després de la implantació de la tecnologia digital i Internet.

A diferència de la primera, aquesta segona edició es presenta com un laboratori de reflexió, recerca i creació visual que gira entorn de cinc qüestions fonamentals: pensament, visibilitat, cos, informació i estètiques.

Activitats complementàries

Entre novembre de 2016 i març de 2017, cada idea es treballarà a través de tres activitats complementàries:

THINK, es compon d’una sèrie de conferències d’accés lliure i gratuït impartides per investigadors i assagistes nacionals i internacionals. Cada ponència serà retransmesa per streaming a través d’aquesta mateixa pàgina, on també es podran aportar preguntes i reflexions per mitjà d’un xat en temps real dinamitzat per l’organització de DONE.

ACT, laboratoris d’experimentació dirigits per artistes visuals especialitzats. Aquests processos de creació col·lectiva experimental se situen a mig camí entre el format del taller i de l’exercici o l’acció col·laborativa. Cada Lab prendrà les idees expressades a la conferència impartida cada mes com a punt de partida teòric a posar en pràctica.

GRAB, una iniciativa de creació audiovisual en la qual cinc autors de carrera incipient crearan peces audiovisuals inèdites. Cada vídeo prendrà com a punt de partida les cinc qüestions entorn les quals tractaran les conferències i els laboratoris. Els treballs estaran disponibles en aquesta mateixa pàgina un cop realitzats.