Arrenca la III edició del Sampler Sèries a Barcelona

Barcelona acull la tercera edició de Sampler Sèries, el festival de música de nova creació. Del 27 d’octubre de 2016 al 18 de juny de 2017, es podrà conèixer de primera mà les propostes avantguardistes que acull aquest festival a través de la improvisació principalment.

La Fundació Banc Sabadell, col·labora un any més, amb l’objectiu de donar suport i promocionar el talent emergent dels més joves.

Com a novetat, aquest any els concerts tindràn lloc a diferents espais tot i que l’Auditori continua sent l’escenari principal, però tambén algun dels concerts es celebrarà a la Fundació Joan Miró, en el Museu d’Art Contemporani de Barcelona (MACBA), en el Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB), a la Fundació Antoni Tàpies i en el Centre d’Arts Santa Mònica.ferranfages-luis-tabuenca-sampler-series-barcelona

Més sobre els artistes participants

Alguns dels artistes que pujaran a l’escenari d’aquesta tercera edició són:

Plus-Minus: aquest col·lectiu londinenc obre la temporada el proper 27 d’octubre a l’Auditori amb una mostra britànica d’avantguarda ‘Repetitions in extended time’ amb la qual s’explora el temps musical a través de la repetició de materials sonors que es mostren des de diferents perspectives.plus-minus-sampler-series-barcelona

Crossinglines: presenta ‘Spanish Paradox’, un programa que posa de manifest el pes de la globalització i de les migracions en aquesta nova generació de creadors. El concert serà el proper 10 de novembre a l’Auditori.

crossing-lines-sampler-series-barcelona

Thermal: l’escocès Andy Moor, guitarrista de la banda punk holandesa The Ex; l’alemany Thomas Lehn, músic polifacètic format com a pianista clàssic i contemporani, i l’anglès John Butcher, saxofonista, compositor i improvisador, formen el trio Thermal. Tres forces de la música improvisada europea presenten una sessió única per saxos amplificats, guitarra elèctrica i sintetitzador analògic. Es podran veure en directe el proper 12 de gener de 2017 en el CCCB.

thermal-sampler-series-barcelona

Nao Albet & bcn216: Nao interpretarà ‘Words’ l’obra que descobreix l’univers de Samuel Beckett (qui va escriure ‘Words&Music’ per la ràdio BBC) i el grup instrumental bcn216 serà ‘Music’ en una posada en escena amb set músics, dos actors i una ballarina. Tindrà lloc del 27 al 29 de gener de 2017 en el Auditori.

Hèctor Parra: el 22 de febrer de 2017, el compositor Hèctor Parra i el pianista i improvisador Agustí Fernández reprenen la sèrie ‘Frec 3’ en la qual el pensament compositiu de Parra i l’energia d’Agustí conformen un nou territori sonor, i ho faran incorporant un ensemble amplificat de improvisadors que inclou el piano expandit que articula tota la sèrie.

hector-parra-sampler-series-barcelona