Agenda cap de setmana 30 de juny: 8 propostes culturals

Només aquest cap de setmana es tindrà l’oportunitat de veure l’espectacle ‘Letter to a man’ al Teatre Nacional de Catalunya, fins el diumenge 2 de juliol amb el director Robert Wilson i el llegendari ballarí Mikhail Baryshnikov. Es tracta d’un espectacle, basat en els cèlebres diaris de Vàtslav Nijinski publicats l’any 1936, que s’endinsa en la ment fragmentada del gran artista de la dansa mentre que embogia perdent el contacte amb la realitat. Com en totes les obres de Wilson, moviment, text, llum, escenografia i música intervenen a parts iguals…

Una altre de les propostes culturals per a aquest cap de setmana és visitar les exposicions del FADfest, el Festival d’Art i Disseny a Barcelona, on es mostren les millors propostes en arquitectura, interiorisme, disseny gràfic, publicitat, disseny industrial, art i moda.

Demà dissabte s’inaugura el festival d’estiu ‘Geografia’ a l’Auditori de la Diputació d’Alacant (ADDA), un recorregut pel món a través dels millors artistes internacionals del jazz, flamenc, clàssica i world music. Demà dissabte 1 de juliol, Xarxa Teatre il·luminarà l’esplanada del ADDA amb una posada escena molt lumínica i el diumenge 2 de juliol, actuarà Michael Nyman, un dels compositors britànics més innovadors i aclamats per les seves òperes, quartets de corda, bandes sonores i concerts orquestrals.

Altres de les propostes culturals són:

-A València, continua el festival de música Serenates 2017, música composta i interpretada principalment per músics valencians. Se celebra en el claustre de l’edifici històric de la Universitat de València. També a la Comunitat Valenciana, es pot visitar la mostra ‘Guardians de pedra’ que fa parada a la Vila Joiosa, impulsada pel MARQ, es tracta d’una mostra que ret homenatge als més de 230 castells i fortificacions de la província d’Alacant.

-L’exposició a Espai 13 de Fundació Joan Miró a Barcelona del artista Adrià Julià, ‘Hot Iron’, un projecte que parteix de l’arxiu fotogràfic d’esglésies romàniques catalanes que no s’havia fet públic fins ara realitzat per Ramon Julià Alemany qui va catalogar fins a 556 esglésies entre els anys cinquanta i els anys noranta. Es pot visitar fins a aquest diumenge 2 de juliol.

-La mostra ‘Big Bang Data’ en el DOX Centre d’Art Contemporani de Praga després del seu pas per Barcelona, Madrid, Buenos Aires, Londres i Singapur. Una mostra que reflexiona sobre com l’explosió de la informació està transformant el nostre món.

-L’exposició ‘Da árbore á cadeira’ dividida en quatre temàtiques com són disseny, indústria, patrimoni natural i art amb els quals es relaciona el propi disseny de mobiliari i el procés d’industrialització del sector fuster i del moble gallec amb el mitjà natural on extreu la matèria primera, el bosc. Es pot visitar en el Museu Centro Gaiás de la Cidade da Cultura de Galícia.