6 exposicions obertes! Art, fotografia i història

A Barcelona, últims dies per visitar i conèixer en primera persona 3 d’aquestes exposicions:

World Press Photo Barcelona, fins al diumenge 11 es pot conèixer el millor del fotoperiodisme a través de les 155 fotografies escollides entre les 82.951 que s’han presentat al concurs. La Fundación Photographic Social Vision porta a Barcelona aquesta mostra que es pot veure al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB) amb l’objectiu de fer reflexionar als visitants sobre els successos més destacats de 2015 com per exemple la crisi dels refugiats i el seu èxode a Europa, el terratrèmol de Nepal o l’atemptat a la revista satírica francesa Charlie Hebdo.

© Francesco Zizola - In the Same Boat

© Francesco Zizola – In the Same Boat

-‘Ramon Llull. La màquina de pensar’ tanca també les seves portes aquest diumenge  en el CCCB. Es tracta d’una exposició que explora l’impacte de Llull en les arts, la literatura, la ciència i la tecnologia. Un recorregut sobre la influència a través dels segles de la visionària obra del filòsof, i per a això, aquesta mostra combina la documentació històrica i les mirades més recents d’artistes que s’han inspirat en la seva obra com per exemple David Link, Ralf Baecker i Perejaume.

exposicion-ramon-llull-cccb-libro

‘Jo volia ser fotògraf’, una exposició coproduïda per la Fundació es pot visitar fins a aquest dissabte 10 de desembre a la seu de Foto Colectania. Es tracta d’un homenatge a la fotografia, a la seva tècnica, la seva estètica però a través d’11 projectes contemporanis que posen especial atenció en qüestions com l’autoria, originalitat i materialitat de la imatge com alguna cosa fonamental en la creació de la fotografia actual.

Roger Guaus, del proyecto Jo volia ser fotògraf, 2016 © Roger Guaus

‘Perdidos en la ciudad’ és una altra de les exposicions que estan obertes al públic, es pot visitar a València en el IVAM fins al 4 de juny de 2017. Es tracta d’una mostra que reuneix prop de 300 obres entre pintures, escultures, fotografies i vídeos d’artistes per reflectir i donar a conèixer diferents punts de vista de ciutats de tot el món. L’objectiu d’aquesta exposició és aconseguir que la ciutat pot considerar-se com una de les millors metàfores de la societat contemporània dels segles XX i XXI.

Fun House, 1956. Richard Hamilton. IVAM

‘Guardianes de Piedra’ es pot visitar fins al 15 de gener a la sala d’exposicions Sant Joan de Déu en el Museu Arqueològic Comarcal d’Orihuela (Alacant). Es tracta d’una mostra itinerant del MARQ que recorre la província d’Alacant a la recerca de guardians de pedra buscant aquells monuments que més sorprenen.

exposicion-guardianes-piedra-alicante

‘Qualsevol objecte és un espai temporal’ és una altra de les exposicions obertes actualment, fins al 8 de gener es pot veure en el Espai 13 de la Fundació Joan Miró a Barcelona, dins del cicle de ‘Peu fora. Expedicions i diàspores’ amb l’objectiu de mostrar el treball de diferents joves talents. Aquesta mostra, de l’artista Nicolás Lamas deslliga els fils que entrellacen realitat material, imatge i virtualitat reunint una quinzena d’escultures, fotografies i vídeos en els quals dialoguen binomis com a cultura i naturalesa, imatge i matèria, informació digital i realitat.

exposicion-espai13-fundacio-joan-miro-nicolas-lamas