160 joves talents es formaran en IBStage Barcelona

Barcelona acull, un any més, el Programa Internacional de Perfeccionament de dansa IBStage en el qual participen més de 23 reconeguts mestres i coreògrafs de ballet clàssic procedents d’escoles internacionals com per exemple ABT, SFB, ROH, RBS, Mariinski, Bolshoi, Òpera de París o ENBS.

El curs es realitza en el Institut del Teatre, on 160 joves tindran l’oportunitat de reafirmar la seva tècnica, incrementar la qualitat de la seva execució i adquirir noves experiències en un entorn professional amb classes de ballet d’alt nivell, treball de puntes, dansa contemporània, tècniques de treball corporal i pilates. La Fundació ha atorgat, en aquesta edició, 13 beques a través del IBStage-Programa de Beques Fundació Banc Sabadell. Aquest programa s’ha creat amb la finalitat d’oferir una oportunitat a aquells alumnes de gran talent que no disposen de recursos suficients per participar en el curs. Una ajuda que té com a objectiu promocionar el talent en els joves aspirants a ballarins professionals, per concedir-los l’oportunitat de formar-se per algun dels professionals més reconeguts del món del ballet.

A més de rebre un entrenament d’alt nivell, els alumnes saben que IBStage és un dels millors trampolins per fer-se veure davant dels directors i obtenir una beca en una acadèmia de renom o un contracte professional en una companyia”, Leo Sorribes, president i fundador de IBStage Barcelona.
ibstage-danza-barcelona

IBStage Gales

Tots els alumnes compartiran escenari amb grans professionals en dues gales que tindran lloc el proper 27 i 28 d’agost en el Gran Teatre del Liceu de Barcelona. Un espectacle que comptarà amb primeres figures de les companyies més prestigioses i un cos de ball format per més de 100 ballarins.

L’alumne busca en IBStage la qualitat i la professionalitat, dues de les coses que ens distingeixen d’altres esdeveniments similars“, destaca Leo Sorribes.
Les gales inclouran coreografies del repertori clàssic com per exemple ‘La mort del Cigne’, ‘El Quixot’, ‘Giselle’, ‘Tchaikovsky Pas de Deux’, i també repertori contemporani de coreògrafs de gran prestigi com Hans Van Ragin i David Dwason. Tot això sota la direcció artística de Xiomara Reyes, primera ballarina de ‘American Ballet Theater’ i Elias García, ballarí de ‘Ballets du Monte Carlo’.

Els millors ballarins, en IBStage

Durant les tres setmanes de durada, IBStage acull i reuneix als ballarins més destacats del moment: Iana Salenko, primera ballarina de ‘Berlin Staats Oper’ i ‘Royal Ballet’; Daniil Simkin, primer ballarí de ‘American Ballet’; Oksana Skorik, primera ballarina de ‘Teatro Mariinsky’ i ‘Dutch National Ballet’; Kimin Kim, primer ballarí de ‘Teatro Mariinsky’; Steven Mcrae, primer ballarí de ‘Royal Ballet’; Vadim Muntagirov, primer ballarí de ‘Royal Ballet’; Xander Parish, primer solista de ‘Teatro Mariinsky’; Lauren Cuthbertson, primera ballarina de ‘Royal Ballet’; Daria Klimentova, primera ballarina de ‘English National Ballet’; Larissa Lezhnina de ‘Dutch National Ballet’ (HET); Juanjo Arques, primer solista de ‘English National Ballet’; Ada Gonzalez, primera ballarina de ‘Teatro de Ballet Sibiu’.